سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: نسبت دانشجو به استاد در دانشگاه فرهنگیان ۱۱۰ به یک است در حالی که این عدد برای دانشگاه‌های کشور ۲۰ به یک است.

نسبت دانشجو به استاد در دانشگاه فرهنگیان بحرانی است

به گزارش قدس آنلاین، رضا صحرایی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان محل تربیت و رشد معلمان است، افزود: یک عملی را موفق انجام نخواهیم داد مگر اینکه معلمانی را به نیکی برای آن تربیت کنیم. ما برای نسل آینده معلم تربیت می‌کنیم.

وی با اشاره به اهمیت نقش تربیتی معلم گفت: معلمانی را باید تربیت کنیم که جریان ساز باشند؛ معلمانی که در تمامی ابعاد تربیتی، شش ساحت تربیتی را درک کرده و به معنای واقعی ابعاد تربیت را درک کرده باشد.

صحرایی با بیان اینکه چندین چرخه تحولی برای دانشگاه فرهنگیان در نظر گرفته ایم، ادامه داد: چرخش اول، تغییر دانشگاه فرهنگیان به دانشگاهی تحول آفرین است. چرخش به دانشگاهی برای تربیت معلم چند ساحتی، تبدیل به مربی، تبدیل به مهارت‌های نوین و تبدیل به ساختار دانشگاهی جامع و مادر است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان افزود: مهم‌ترین راهبرد ما برای تحقق این تغییرات، ارتقای نظام تربیت معلم و اصلاح فضا و نظام‌های جذب معلمان است. دانشگاه با سه میلیون متر مربع عرصه و اعیان کاستی‌های متعددی چه در میزان فضاهای آموزشی و چه در میزان فضای‌های متناسب با کاربرد مورد نیاز داریم.

صحرایی با اشاره به کمبود فضای آموزشی گفت: در سال‌های کرونایی، ۵۰ هزار دانشجو معلم پذیرفته شده اند؛ در حالی که برای تحصیل حضوری آنان فضایی نداریم.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان افزود: نسبت دانشجو به استاد در دانشگاه فرهنگیان ۱۱۰ به یک است در حالی که این عدد برای دانشگاه‌های کشور ۲۰ به یک است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.