۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 816197

گوشی‌های هوشمند (smart phone) جدیدی که هر روزه وقت زیادی با آنها می‌گذارنیم و بدون وجود آنها خانه را ترک نمی‌کنیم، هر روز با قابلیت‌های جدیدی به روزرسانی می‌شوند

آشنایی با قابلیت های جدید گوشی های اندروید

گوشی‌های هوشمند (smart phone) جدیدی که هر روزه وقت زیادی با آنها می‌گذارنیم و بدون وجود آنها خانه را ترک نمی‌کنیم، هر روز با قابلیت‌های جدیدی به روزرسانی می‌شوند و هرچقدر بتوانیم با این ویژگی‌های جدید آشنا شویم، احتمالا کارهای جالب‌تری نیز می‌توانیم انجام دهیم. از همین‌رو، در این نوشته سعی داریم درباره این قابلیت‌ها حرف بزنیم.

معرفی دو دسته از گوشی‌های هوشمند دوست‌داشتنی

  1. در ابتدا می‌خواهیم گوشی هواوی را به شما معرفی کنیم. گوشی‌هایی ساخته کشور چین که با اینکه قابلیت‌های سایر گوشی‌های هوشمند مطرح را دارند، اما قیمت مناسبی دارند. شما می‌توانید آخرین مدل گوشی هواوی را با بهترین قیمت از فروشگاه‌های آنلاین تهیه کنید. البته بسته به بودجه‌ای که دارید، پیشنهاد می‌کنیم لیست قیمت تمام مدل‌ها را بررسی کنید و با توجه به نیاز خود و بررسی مشخصات، مدل مورد نظر را انتخاب کنید.

  2. مورد دوم مربوط به گوشی‌های سامسونگ است، اما از آنجایی که تنوع این گوشی‌ها بسیار زیاد است، یک مدل ویژه از آن را به شما پیشنهاد می‌دهیم: Samsung galaxy a12که با توجه به مشخصات جالبی که دارد، می‌تواند انتخاب بسیار عالی برای افرادی باشد که به دنبال گوشی میان‌رده‌ای هستند که امکانات عالی دارند. قیمت گوشی ا12با توجه به ویژگی‌هایی که دارد، بسیار مناسب دارد و شما می‌توانید قیمت روز آن را از فروشگاه‌های معتبر آنلاین بررسی کنید.

ویژگی‌های جدید گوشی‌های هوشمند

هر گوشی هوشمند جدیدی یک ویژگی متفاوت دارد؛ حالا یا شارژ بی‌سیم است، یا اسکن اثر انگشت یا حتی ردیابی با چشم. در ادامه برخی از این قابلیت‌های مهم بررسی شده‌اند:

  1. باتری با دوام طولانی

بسته به گوشی هوشمندی که دارید، ممکن است اندازه باتری بزرگ یا کوچک باشد، اما در نهایت بسته به ظرفیت میلی‌آمپر باتری، می‌توانید متوجه شوید که هر گوشی، تا چه میزان شارژ نگاه می‌دارند. برای مثال در حال حاضر باتری‌هایی در گوشی‌ها جاسازی می‌شود که تا 5000 میلی‌آمپر ساعت توان دارند و همین موضوع می‌شود قدرت نگهداری شارژ در آنها بیشتر از همه باشد. البته در گوشی‌های هوشمند انواع ظرفیت باتری استفاده می‌شود.

از میان گوشی‌های قدیمی Droid Maxx موتورلا، بهترین باتری را تا به حال دارد و نزدیک به 48 ساعت شارژ نگاه می‌دارد. اما در حال حاضر نیز گوشی آیفون پرو مکس 13 و سامسونگ الترا 22 مدت زمان زیادی شارژ نگاه می‌دارند.

  1. پردازش با سرعت مناسب

آشنایی با قابلیت های جدید گوشی های اندروید

سرعت در گوشی‌های هوشمند، به ویژه زمانی که به دنبال بازی با گوشی هستید، بسیار اهمیت پیدا می‌کند و این موضوع به پردازنده‌ای مربوط است که در گوشی‌ها استفاده می‌شود. بسیاری از گوشی‌های نسل جدید، از پردازنده کوالکام استفاده می‌کنند که نسخه‌های 8 آن، بهترین سرعت را به تلفن‌ها می‌دهد.

یکبار دیگر تاکید می‌کنیم که پردازنده، مغز گوشی هوشمند است و تمام فعالیت‌های تلفن از جمله بازی، عکاسی، ذخیره‌سازی، ارتباطات و مرور وب را راه‌اندازی می‌کند. بنابراین، هرچه پردازنده بهتر باشد، تلفن شما می‌تواند حجم کار بیشتری را تحمل کند. بدون پردازنده قوی اقداماتی که می‌توانید روی تلفن خود انجام دهید محدود خواهد بود.

  1. صفحه نمایش شفاف

شما در حال حاضر با گوشی‌های هوشمند، علاوه بر گشت‌وگذار در اینترنت و سوشال مدیا، فیلم می‌بینید، بازی می‌کنید و عکس‌های خاطرات خود را مرور می‌کنید. پس بسیار مهم است که صفحه نمایش شما، شفاف باشد و از وضوح و قدرت پردازش رنگ‌های زیاد برخوردار باشد.

  1. یک دوربین عالی

لازم نیست یک عکاس حرفه‌ای باشید تا تفاوت بین دوربین‌های تلفن مدرن و دوربین‌های گوشی قدیمی را متوجه شوید. یک دوربین عالی برای چیزی بیشتر از گرفتن عکس‌های عالی مهم است. شما می‌توانید در سمت یک بلاگر، تدوینگر و یا یک عکاس حرفه‌ای با دوربین‌های خوب گوشی‌های هوشمند، ایده‌های هنری خود را اجرا کنید.

  1. حداقل 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی

آشنایی با قابلیت های جدید گوشی های اندروید

امروزه محتوای بسیار بیشتری نسبت به قبل در فضای مجازی پست می‌شود. ما فیلم‌ها، بازی‌ها، برنامه‌ها، اسناد، عکس‌ها، ویدیوها و آهنگ‌ها را دانلود می‌کنیم و همه آن را به صورت مستقیم در گوشی‌های هوشمند خود ذخیره می‌کنیم. علاوه بر این همزمان که کیفیت دوربین‌ها بهتر می‌شود، کیفیت و در نتیجه اندازه فایل عکس‌ها و ویدئوها بیشتر می‌شود.

همین چند سال پیش، 32 گیگابایت حافظه داخلی استاندارد بود. امروز شاهد برخی از پرچمداران هستیم که تا 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی دارند. اما هر دو برای یک خریدار معمولی مناسب نیستند. در حالی که می‌توانید با 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی هم اطلاعات زیادی را ذخیره کنید. اما هرچه این ظرفیت بیشتر باشد، امکان ذخیره‌سازی را برایتان بیشتر می‌کند.

بنابراین، 128 گیگابایت حافظه ایمن‌ترین شرط برای محافظت از تلفن شما در آینده است. اگر گوشی شما دارای اسلات کارت MicroSD هم هست، می‌توانید با 64 گیگابایت حافظه داخلی هم به آن اضافه کنید. پشتیبانی از حافظه خارجی بسیار مفید است زیرا می توانید به سادگی کارت SD فعلی خود را در تلفن جدید خود قرار دهید.

  1. حسگر اثر انگشت

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که تقریبا در انواع گوشی‌های هوشمند جدید می‌توانید پیدا کنید، وجود حسگر اثر انگشت است که ایمنی بیشتری را نسبت به رمز عبورهای الگو و یا عددی ایجاد می‌کنند و علاوه بر آن در وقت نیز صرفه‌جویی می‌کنند.

  1. نمایشگر با نرخ تازه سازی بالا

فناوری نمایشگر در صنعت گوشی‌های هوشمند راه طولانی را پیموده است و منطقی است که در حال حاضر کیفیت بسیار خوبی داشته باشد. شما همه محتواها را در صفحه نمایش تلفن همراه مشاهده می‌کنید. برخلاف بسیاری از ویژگی‌های دیگر مانند چراغ قوه یا بلندگو، نمایشگر تلفن هوشمند تقریباً همیشه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اما بسته به بودجه شما، مشخصات نمایشگر متفاوت خواهد بود. اما حداقل، یک صفحه نمایش تلفن هوشمند مدرن باید دارای نرخ تازه سازی 90 هرتز، وضوح FHD، رنگ‌های AMOLED و بیش از 80 درصد نسبت صفحه نمایش به بدنه باشد.

  1. مقاومت در برابر آب

یک پیش نیاز در بسیاری از دستگاه‌های پرچمدار و میان رده‌های با کیفیت. مقاومت در برابر آب است؛ به این معنی که نمی‌توانید با تلفن خود شنا کنید، اما می‌توانید بدون ترس آن را در سینک بیندازید یا در زیر باران از آن استفاده کنید.

  1. USB-C

USB-C نسبت به استاندارد میکرو USB قدیمی، قدرتمندتر است و استفاده از آن آسان‌تر است. همچنین باعث شارژ سریع‌تر باتری تلفن همراه شما می‌شود. پس اگر شارژ سریع برای شما اهمیت ویژه‌ای دارد، این موضوع را در هنگام خرید، مد نظر داشته باشید.

سخن پایانی

احتمالا موارد دیگری وجود دارند که شما می‌توانید به این لیست اضافه کنید، برای مثال گیمرها ممکن است به نحوه قرارگیری کلیدها توجه ویژه‌ای داشته باشند، چرا که در هنگام بازی اهمیت ویژه‌ای دارد. اما مواردی که در اینجا اشاره شد، از مهم‌ترین مواردی است که در حال حاضر در گوشی‌های هوشمند اجرا می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.