جی.کی رولینگ خالق مجموعه «هری پاتر» کتاب جدیدی در حوزه آثار جنایی منتشر کرده که شماری از مخاطبان درصدد تحریم آن برآمده‌اند.

عدم استقبال از کتاب جدید رولینگ و ارائه طرح تحریم آن

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از ان‌پی‌آر، جی‌کی‌رولینگ کتاب جدیدی با عنوان «قلب سیاه جوهر» نوشته است که ششمین کتاب از مجموعه کتاب‌های جنایی کارآگاهی به نام کورموران استرایک است. وی این کتاب را مثل دیگر کتاب‌های این مجموعه با نام مستعار رابرت گالبرایت منتشر کرده است.

در این رمان یک هنرمند و کاریکاتوریست محبوب به خاطر بیان نظراتش در مخالفت با دنیای ترنس‌ها با آزار مواجه می‌شود و یک شخصیت آنلاین مرموز وی را تحت تعقیب قرار می‌دهد و در نهایت جسدش پیدا می‌شود.

اولین سوالی که مطرح شده این است که رولینگ ماجرای خودش را در این کتاب روایت کرده است و وی نیز گرچه کتمان نمی‌کند که از برخی از تجربیات خودش الهام گرفته اما می‌گوید نوشتن این کتاب با این سوژه را پیش از آن شروع کرده بود که بخواهد نظراتش را مطرح کند و با مخالفت و اعتراض شماری روبه رو شود.

رولینگ در چند سال اخیر به وضوح نظرات مخالفش درباره جامعه تراجنسیتی را اعلام کرده است. وی در سال ۲۰۱۹ به دلیل حمایت از مایا فورستاتر محققی که شغلش را به دلیل توییت‌های مخالف با جامعه تراجنسیتی از دست داده بود، با واکنش‌های شدید مواجه شد و با وجود این بیانیه‌ای طولانی منتشر کرد که در آن نگرانی‌های خود را درمورد عواقب فعالیت‌های ترنس‌های فعلی بیان کرد. وی به این دلیل تهدید به مرگ شد.

کتاب جدید رولینگ با اقبال منتقدان روبه رو نشده و آن را «فراتر از تقلیدی» خوانده‌اند. خیلی‌ها هم طول آن را نقد کرده‌اند و گفته‌اند ۵۰۰ صفحه بیشتر از کتاب طولانی «تل‌ماسه» و حتی ۱۰۰ صفحه بیشتر از انجیل است. مخالفان او هم وارد کارزار شده‌اند و از مردم خواسته‌اند تا در مخالفت با عقایدش کتاب وی را تحریم کنند.

رولینگ در برنامه ویژه‌ای که به مناسبت بیستمین سال ساخته شدن فیلم اول «هری پاتر» در روز سال نوی ۲۰۲۲ پخش شد غایب بود و گفت ترجیح داده در این برنامه شرکت نکند چون زندگی‌اش بیشتر در دنیای کتاب است تا فیلم.

این کتاب که در ۱۰۲۴ صفحه نوشته شده یک هفته است وارد بازار شده است.

انتهای پیام/

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.