تهیه کننده و کارگردان نمایش تنهاتر از مسیح که در بوستان ولایت در حال اجراست، از اجرای جدیدترین نمایش میدانی سازمان اوج بعد از ماه صفر خبر داد.

آرزوی ما اجرای نمایش‎‌های میدانی در تمام شهرهای ایران است

علی اسماعیلی، تهیه کننده و کارگردان نمایش میدانی "تنهاتر از مسیح"، در گفتگو با قدس آنلاین در ارتباط با چالش‌های اجرای نمایش میدانی مطرح کرد: پیش تولید چنین اجرای عظیمی بسیار سخت و زمان‎‌بر است . تیم حرفه‌ای و با تجربه ما توانست به صورت همزمان پیش تولید سه اثر روشنای شب تار، تنهاتر از مسیح و زنان آسمانی را پیش ببرد. در حال حاضر همزمان با اجرای نمایش تنهاتر از مسیح در بوستان ولایت ، کار پیش تولید و آماده سازی دکور نمایش زنان آسمانی نیز در دست کار است.

وی افزود: اجراهایی با فرم و ابعاد تنهاتر از مسیح ریسک بسیار بالایی دارند. در اجراهای ما بازیگر فرصت استراحت ندارد و بی‌وقفه در حال فعالیت است. به گونه‌ای که یک تاخیر کوتاه در جانمایی بازیگر یا دکور می‌تواند اجرا را مختل کند.

اسماعیلی با اشاره به استقبال بی‌نظیر مخاطبان از این نمایش افزود: ما علاوه بر مخاطبان شهر تهران، از شهرهای دورتر مانند کرمانشاه و شاهرود هم مخاطبان زیادی داشتیم. افزون بر این، افراد و گروه‌هایی از کشورهای دیگر مانند لبنان، عراق، ترکیه، فرانسه و ارمنستان نیز داشتیم که از دیدن نمایشی با این وسعت و محتوا به شدت بهت زده ‌شدند.

وی ادامه داد: استقبال بی‌نظیر مخاطبان به حدی است که بلیط‌های هر سانس در کمتر از ۱۵ دقیقه رزرو می‌شود.

آرزوی ما اجرای نمایش‎‌های میدانی در تمام شهرهای ایران است/ اجرای نمایش میدانی زنان آسمانی بعد از ماه صفر

تهیه کننده و کارگردان نمایش تنهاتر از مسیح در ارتباط با اجرا در شهرهای دیگر مطرح کرد: ما به شدت مشتاق اجرا در شهرهای دیگر کشورمان هستیم و حتی توانایی و پتانسیل اجرای همزمان در چند شهر را هم داریم. برای این کار حتی می‌توانیم به بازیگران و عوامل بومی هر شهر آموزش داده و از آن‌ها استفاده کنیم. اما طبیعتا این چنین نمایشی به یک بانی و متولی احتیاج دارد. آرزو و امید همه ما این است که بتوانیم این نمایش را در تمام شهرهای ایران به صورت همزمان اجرا کنیم.

علی اسماعیلی با اشاره به هزینه بالای تولید این اثر افزود: ارزش واقعی بلیت این نمایش چیزی در حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰هزار تومان است که تماما توسط بانی، یعنی سازمان اوج، پرداخت می‌شود تا مردم به صورت رایگان بتوانند از تماشای این اثر لذت ببرند.

وی در ادامه گفت: بسیاری از خانواده‌ها با توان مالی پایین توانستند به تماشای این نمایش بنشیند. همین اتصالی که بین اقشار مختلف مردم وسیدالشهدا در مدت زمان اجرا اتفاق می‌افتد بهترین و بزرگترین دستاورد ماست.

اسماعیلی تاکید کرد: بزرگترین هدف ما حرکت به سوی مردمی کردن اجراهاست. همواره حرکت‌هایی که با مشارکت مردم انجام می‌گیرند در تاریخ ماندگار می‌شوند؛ مانند پیاده روی اربعین. درواقع در تلاشیم تا یکی از شیوه‌های نذر فرهنگی را در جامعه باب کنیم و از مردم هم درخواست داریم تا به استمرار این آثار کمک کنند.

وی در پایان افزود: نمایش میدانی "زنان آسمانی" با مضمون و فرمی بسیار متفاوت، عظیم و فاخر برای خانواده‌ها و زنان ایرانی تولید شده است. این نمایش بعد از پایان ماه صفر اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

خبرنگار: محدثه مودی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.