استاد برجسته حوزه علمیه مشهد گفت: جریان خدمت رسانی به زائران بارگاه منور رضوی و مسئله میزبانی از آنها باید در کنار اخلاق میزبانی مورد توجه قرار گیرد.

 اخلاق میزبانی باید در کنار خدمت رسانی به زائران بارگاه منور رضوی قرار گیرد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از استانداری خراسان رضوی، آیت الله سیدجعفر سیدان در نشستی با معاون هماهنگی مدیریت امور زائران استانداری استان خراسان رضوی در خصوص ارایه راهکارهای خدمت رسانی به زائران در دهه‌ آخر ماه صفر افزود: یکی از برنامه هایی که باعث حفظ مکتب اهل بیت (ع) شده است و اکنون تأثیرگذاری بسیاری نیز دارد مسئله زنده نگهداشتن شعائر اسلامی است که یکی از آنها موضوع توجه به شهادت و ولایت خاندان رسالت است.
وی ادامه داد: بر همین اساس نهادها، مسئولان و هیأت مذهبی، مختلف در کنار مردم به این موضوع توجه دارند و بر همین اساس نیز در ایام شهادت و ولادت ائمه اطهار نیز، برنامه‌های خاصی انجام می‌شود که یکی از آنها، موضوع برگزاری مراسم شهادت در دهه آخر ماه صفر است.
این استاد حوزه بیان کرد: همچنین مراسم جاماندگان اربعین حسینی نیز که از میدان ۱۵ خرداد به سمت حرم رضوی با حضور زائران و مجاوران برگزار می‌گردد، باید با شکوه بیشتری انجام شود.

 اخلاق میزبانی باید در کنار خدمت رسانی به زائران بارگاه منور رضوی قرار گیرد
او اظهار کرد: بر همین اساس و با توجه به حضور زائران در این ایام ، مسئله پذیرایی از زائران و مجاوران در موضوعات مختلف خدمت رسانی باید همراه با توصیه های دینی در برخورداری از اخلاق حسنه باشد تا مورد رضایت و عنایت خداوند متعال و لطف معصومین (ع) قرار گیرند.
آیت الله سیدان گفت: باید به خدمتگزاری برای زائران و مجاوران رضوی افتخار کرد و این در حالی است که در نظام جمهوری اسلامی ایران و با توجه به اهمیت تشیع و اسلام در کشور، باید هر کس به وظیفه خود در حفظ شعائر دینی عمل کند.
این استاد حوزه علمیه مشهد افزود: زیارت ، بیعت با امام معصوم (ع) است و توجه مردم به این موضوع میتواند موجب گسترش فضای مناسبی در جامعه شود.
معاون استاندار خراسان رضوی نیز با ارایه گزارشی در خصوص فعالیتهای صورت گرفته گفت: بر اساس پیش بینی ها تعداد زائران دهه آخر صفر در شهر مشهد در حدود ۸ میلیون نفر است.
حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد افزود: برای خدمت رسانی به این تعداد از زائران نیاز به برنامه ریزی در خصوص، مسکن، تغذیه، بهداشت و حمل و نقل وجود دارد و بر اساس برنامه ریزی و اعلام گروه های مردمی ، پویشی با نام همسایه امام رضا (ع) صورت گرفته است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.