تمام پیش نیازهای یک موفقیت بزرگ فراهم شده بود تا فرنگی کاران ایران در رقابت‌های جهانی بلگراد در غیاب روس‌های کشتی بلد با اقتدار روی سکوی قهرمانی بروند اما پیش‌بینی‌ها با ناکامی سریالی ملی پوشان ایران نقش بر آب شد تا یک نتیجه دور از انتظار و ناباورانه برای کشتی فرنگی در بلگراد رقم بخورد.

بنای کشتی فرنگی در بلگراد فرو ریخت

به گزارش قدس آنلاین، تمام پیش نیازهای یک موفقیت بزرگ فراهم شده بود تا فرنگی کاران ایران در رقابت‌های جهانی بلگراد در غیاب روس‌های کشتی بلد با اقتدار روی سکوی قهرمانی بروند؛ اما پیش‌بینی‌ها با ناکامی سریالی ملی پوشان ایران نقش بر آب شد تا یک نتیجه دور از انتظار و ناباورانه برای کشتی فرنگی در بلگراد رقم بخورد.

ناکامی فرنگی کاران ایرانی را نمی‌توان بداقبالی و بدشانسی توصیف کرد، بلکه باید این نتایج را متأثر از رفتار کادر فنی دانست، به‌ویژه اینکه محمد بنا پیش از اعزام به مسابقات جهانی در اظهارنظرهای متعدد ادعا کرده بود تمام شاگردانش توانایی لازم برای درخشش در رقابت‌های جهانی را دارند و بخت نخست کسب مدال طلا هستند، اما در واقع نه تنها این اتفاق رخ نداد بلکه سبد مدال‌های ایران در فرنگی به قدری آب رفت که ایرانی‌ها از رفتن روی سکوی قهرمانی در پایان مسابقات نیز محروم ماندند تا یک تراژدی بزرگ در کارنامه کشتی ایران ثبت شود.

کارشناسان حوزه کشتی به صراحت عنوان کردند این اتفاق محصول تفکر اشتباه کادر فنی و اعمال سلیقه‌های فردی اعضای کادر به ویژه محمد بنا بود. مرور مسابقه‌های سرنوشت ساز فرنگی کاران ایران در جهانی بلگراد این واقعیت را به اثبات می‌رساند که کادر فنی تیم ملی در جریان کوچینگ ملی‌پوشان حتی اصول اولیه کشتی را نیز رعایت نکردند و با سهل‌انگاری‌های کودکانه فرصت کسب مدال را از دست دادند.

در کنار این اتفاق نحوه گزینش ملی پوشان نیز با اشکال اساسی رو به رو بود، به شکلی که اگر محمد بنا بر اساس شایسته سالاری نفرات حاضر در اردو را انتخاب می‌کرد، شاید فرنگی کار ایرانی صربستان به جای صید طلا برای این کشور برای کاروان ایران این مدال ارزشمند را بدست می‌آورد، اما محمد بنا با بی‌مهری فراوان قید توانمندی علی ارسلان را زد و به جای وی فرد دیگری را شایسته پوشیدن دوبنده تیم ملی دانست تا او برای صربستان کشتی بگیرد و در نهایت مدال ارزشمند طلا را به آن‌ها هدیه کند.

سکوت محض آقای خاص با این کارنامه فاجعه بار نشان می‌دهد او هیچ حرفی برای گفتن ندارد، اما دریغ از یک عذرخواهی ساده! البته که بر اساس عادت شاید محمد بنا دوباره گزینه قهر و خانه‌نشینی را برای چندمین بار انتخاب کند، اما سؤال مهم و کلیدی اینجاست آیا با این رفتارها باز هم علیرضا دبیر و هیئت رئیسه فدراسیون کشتی اصرار به استفاده از او در رأس هرم فنی تیم ملی را دارند یا اینکه تغییری اساسی و کلان در این حوزه به وجود خواهد آمد.

آیا رئیس فدراسیون کشتی که پیش از اعزام تیمش به رقابت‌های جام جهانی با اکثریت قریب به اتفاق مدیران دستگاه ورزش بر سر منافع رشته اش جنگید تا اثبات کند حق کشتی بیشتر از این‌هاست با این نتایج دور از انتظار باز هم روی محمد بنا سرمایه‌گذاری خواهد کرد یا اینکه پروژه عبور از بنا را به شکل جدی استارت خواهد زد تا او به پاشنه آشیل فدراسیون پرحاشیه‌اش تبدیل نشود؟

خبرنگار: سینا حسینی

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.