مدیر دفتر بحران و پدافند غیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان رضوی گفت:با توجه به افزایش تعداد زائران در سال جدید برنامه ریزی شده که در ۴محور مواصلاتی اصلی به مشهد آبرسانی صورت گیرد.

آبرسانی به موکب های زائران پیاده  در ۴محور مواصلاتی اصلی به مشهد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از شرکت اب و فاضلاب خراسان رضوی، صفر رضا یاقوتی نیا افزود: در محور مواصلاتی نیشابور به مشهد تا ملک آباد،تربت حیدریه تا ملک آباد،قوچان به مشهد و حوزه قوچان با تانکرهای آب و توسط شرکت آب و فاضلاب استان آبرسانی صورت میگیرد.
وی ادامه داد: کنترل کیفی آب در اختیار موکب ها ونمونه برداری از جهت میزان کلر تانکرها و مخازن نیز صورت خواهد گرفت تا سلامت زائران حفظ شود.
یاقوتی نیا تصریح کرد:این آب علاوه بر اینکه از محل های مورد تایید برداشته می شود بلکه کنترل کیفی جایگاه برداشت آب نیز صورت میگیرد به طور مثال برای تامین آب محور تربت حیدریه به مشهد از همان شهرستان آب برداشت می شود و آب محور نیشابور را علمک قدمگاه تامین خواهد کرد.
وی با اشاره به حجم آبی که در اختیار موکب ها قرارداده می شود گفت:درحال حاضر نمی‌توان عدد دقیقی ارائه داد اما با توجه به افزایش تعداد زائران نسبت به سال قبل که پیش بینی شده از ۵۴۰هزارنفر به ۸۰۰هزار زائر برسند ۲میلیون و ۲۰۰هزار لیتر به صورت شرب و ۳میلیون و ۲۰۰هزار لیتر آب غیرشرب پیش بینی شده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.