رئیس کمیته اسکان خدمات سفر خراسان رضوی گفت: ساخت هتل جدید در شهر مشهد توجیه اقتصادی ندارد زیرا به جز ایام خاص، ظرفیت هتل های فعلی پاسخگوی نیاز زائران است.

ساخت هتل جدید در مشهد صرفه اقتصادی ندارد / مدارس در اولویت اسکان اضطراری  هستند

یوسف بیدخوری در نشست خبری ستاد دهه پایانی صفر که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: ظرفیت های اسکان بر اساس اولویت ها در ستاد اسکان در نظر گرفته شده است .

وی افزود: استفاده از فضای مدارس در اولویت اول است چراکه بابت اسکان در مدارس هزینه ای حداقلی از زائران دریافت می شود، ضمن اینکه خانواده ها می توانند به طور مستقل و جدا از هیئات مذهبی، در مدارس اسکان یابند.

رئیس کمیته اسکان خدمات سفر استان در پاسخ به این سوال که در چنین ایامی، چرا به تعداد کافی هتل آماده برای زائران، در شرایط یکسان و استاندارد نداریم گفت: به جز برخی ایام سال همچون دهه آخرصفر، دهه کرامت یا عید نوروز، در نظر گرفتن هتل جدید برای خدمت رسانی به زائر، توجیه اقتصادی ندارد، بنابراین دولت وظیفه دارد تا آنجا که ظرفیت های موجود اجازه دهد برای اسکان موقت و اضطراری پای کار باشد تا زائری که از راه دور مشرف شده، با آرامش خاطر و به شایسته ترین وجه ممکن اسکان یابد.

وی درباره ظرفیت های اسکان زائر در اطراف و نزدیک حرم مطهر نیز خاطر نشان کرد: در اطراف حرم مطهر امکان فراهم شدن اسکان وجود ندارد و هر چه از حرم مطهر فاصله بگیریم ظرفیت اسکان بیشتری خواهیم داشت.

بیدخوری افزود: برای اسکان هیأت های مذهبی یا کاروان های زیارتی چندان جای نگرانی وجود ندارد چراکه آنان از قبل محل اسکان خود را رزرو کرده اند و در واقع بیشترین دغدغه ما افرادی هستند که با خودروی شخصی به مشهد سفر می کنند و اولویت اسکان با آن هاست.

بیدخوری ادامه داد: اولین اولویت برای اسکان زائرانی که خارج از قالب کاروان و هیئات در مشهد حضور پیدا می کنند استفاده از مدارس و دومین اولویت، بهره مندی از امکانات ادارات دولتی و سالن های ورزشی است.

وی ضمن اعلام شماره ۰۵۱۳۷۰۴۵ تأکید کرد: زائرانی که با این شماره تماس می گیرند، توسط همکاران مان مورد راهنمایی قرار گرفته و فضاهای آماده اسکان به آن ها پیشنهاد می شود.

رئیس کمیته اسکان خدمات سفر استان درباره همکاری سایر ارگان ها برای ارائه خدمات به زئران گفت: علاوه بر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی، سایر دستگاه های اجرایی از جمله آموزش و پرورش، شهرداری، ورزش و جوانان، سپاه، اوقاف و امور خیریه و امور مساجد نیز در زمینه خدمات دهی به زائران پای کار آمده اند تا بتوانیم به شایستگی هر چه تمام تر در خدمت به زائران آقا علی ابن موسی الرضا(ع) باشیم.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام گنابادی نژاد معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: یکی از مصوباتی که توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ و از سوی وزیر کشور مورد تأکید قرار گرفت این است که در دهه آخر صفر هر زائری که با اتوبوس از استان دیگری وارد مشهد می شود باید از همان شرکت بلیت برگشتش را تهیه کند تا دغدغه ای برای بازگشت مسافر نباشد.

وی تأکید کرد چنانچه موضوع تهیه بلیت برگشت محقق شود ما نیز مشکلی در جریان برگشت زائران نخواهیم داشت بنابراین لازمه این اقدام همکاری و فعال شدن حمل و نقل جاده ای و شرکت های حمل و نقل و سایر ارگان های مربوطه در استان هاست.

بنابر این گزارش نجفی معاون شهردار مشهد و جانشین رئیس کمیته خدمات شهری در ستاد اجرایی خدمات سفر استان نیز گفت: مهم ترین وظیفه ما در حوزه محیط زیست و خدمات شهری در دهه پایانی صفر، موضوع رفت و روب و جمع آوری زباله است که با توجه به شرایط پیش رو، صد درصد نیروها به حالت آماده باش خواهند بود.

وی ادامه داد: با فرض دو میلیون زائر نیاز به ۱۵ هزار چشمه سرویس بهداشتی خواهد بود، اما با امکانات موجود تنها ۵هزار سرویس بهداشتی داریم و این در واقع پاسخگوی ۳۰ درصد زائران است. بنابراین از مردم، کسبه، پاساژها و ... درخواست می کنیم تا حد امکان در این حوزه همکاری لازم را داشته باشند.

نجفی افزود: در حوزه ایمنی، تمامی مراکز اقامتی رسمی و غیر رسمی توسط آتش نشانی مورد بازدید و کنترل قرار گرفته و آتش نشانان در این ایام آماده باش کامل هستند تا زائران با امنیت خاطر بیشتری در اقامتگاه های مختلف اسکان یابند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.