۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸
کد خبر: 818926

آیا جدیدا با ریزش شدید یا نازک شدن موهایتان مواجه شده اید؟ یا اینکه ریزش موهایتان به دلیل آلوپسی و مشکلات دیگر شروع شده است؟

مراقبت های قبل و بعد از کاشت مو برای رسیدن به نتایج خوب

جراحی کاشت مو علاوه بر آنکه بهترین راه حل ریزش مو محسوب می شود، ماندگاری بالایی هم دارد. اما از کاشت مو واهمه نداشته باشید زیرا امروزه پزشکان با استفاده از روش‌های مختلفی به جراحی کاشت مو میپردازند و می توانید با تمامی این روش‌ها به ضخامت و بافت از دست رفته مو و همچنین یک سر پر مو دست پیدا کنید و اعتماد به نفس خود را افزایش دهید.

اما رعایت نکات احتیاطی و مراقبت قبل و بعد از جراحی کاشت مو، یکی از جنبه های مهم این فرایند محسوب می شود. بیایید ادامه متن را با هم بخوانیم تا بیشتر با اقدامات مراقبتی قبل و بعد از جراحی کاشت مو آشنا شویم.

افراد مناسب برای کاشت مو

جراحی کاشت مو گزینه بسیار خوبی برای افراد در سنین بین ۲۱ تا ۶۰ سال محسوب می شود. تصمیم به کاشت مو، یک تصمیم کاملا شخصی است که به فاکتورهای مختلفی از جمله سن، شرایط پوست سر، سلامت فرد، بافت و تراکم مو و ... بستگی دارد. فردی که با نشانه ها و مشکلات زیر مواجه شود، مورد ایده آلی برای کاشت مو محسوب می شود:

  • مردانی درگیر با الگوی طاسی مردانه

  • زنانی که درگیر ریزش و نازک شدگی مو هستند.

  • کسی که به دلیل آسیب دیدگی یا سوختگی پوست سر با مشکل ریزش مو مواجه شده است.

  • مشکلات دیگری که بتوان به کمک کاشت مو آن را برطرف نمود.

بعلاوه کسی که شرایط زیر را داشته باشد، می تواند از جراحی کاشت مو برای رفع مشکلش استفاده کند:

  • بانک موی باکیفیتی داشته باشند.

  • اندازه بانک مو در حدی باشد که با برداشتن مقدار موی مورد نیاز برای کاشت مو، خالی نشود.

دستورالعمل قبل از جراحی کاشت مو

مراقبت های قبل از جراحی کاشت مو، بخش بسیار مهمی از فرایند کاشت مو را به خود اختصاص می دهد. با این کار می توانید از ایمنی و صحت جراحی مطمئن شده و درد زیادی هم در طول فرایند نداشته باشید. فرد باید از ده روز قبل از جراحی، موارد زیر را رعایت کند:

  • توصیه می شود که مصرف آسپیرین، ادویل، داروهای ضدالتهاب و مسکن را علاوه بر ویتامین ها (به خصوص ویتامین ب و ای)، داروهای رقیق کننده خون و مکمل های گیاهی متوقف کنید.

  • با توجه به تاثیر استروئید و مالیدن کرم کورتیزون بر افزایش احتمال خونریزی در حین جراحی، بهتر است از مصرف این مواد خودداری کنید.

دستورالعمل مراقبتی روز قبل از جراحی به شکل زیر است:

  • بیمار باید خواب کافی داشته باشد.

  • نباید از هرگونه اسپری مو، ژل یا محصولات حالت دهنده دیگر استفاده کنید.

  • بعلاوه باید داروهای تجویز شده توسط پزشک (در صورت تجویز) را مصرف کنید.

بیمار باید قبل از رسیدن به کلینیک در روز جراحی، داروهای تعیین شده را مصرف کند. پوشیدن پیراهن دکمه ای، گزینه پیشنهادی ما برای راحتی حداکثری بعد از جراحی کاشت مو است. اقدامات دیگری که فرد باید در روز جراحی کاشت مو انجام دهد، به صورت زیر است:

  • سرتان را با یک شامپوی ملایم بشویید

  • یک صبحانه سبک بخورید و از خوردن کافئین زیاد خودداری کنید.

  • کلاه گیس، گوشواره، وسایل تزئینی مو و محصولات حالت دهنده در روز جراحی جایی ندارند.

دستورالعمل‌های بعد از جراحی کاشت مو

کاشت مو هم مثل هر جراحی دیگری، علاوه بر لزوم رعایت موارد احتیاطی با دستورالعمل های مراقبتی بخصوصی برای بعد از عمل همراه است. احتمالا تا چند روز بعد از جراحی کاشت مو با حساسیت پوست سر مواجه خواهید بود. علاوه بر مصرف آنتی بیوتیک و داروهای ضدالتهاب، احتمال تجویز داروهای مسکن نیز از سوی پزشک وجود دارد. بعلاوه نباید محل کاشت مو را دستکاری کنید و برای مراقبت مناسب از موهای کاشته شده، داروهایتان را به موقع و براساس دستورالعمل پزشک مصرف کنید.

بعد از گذشت دو روز، مراقبت های بعد از کاشت مو شامل حمام و نظافت محل بانک مو آغاز می‌شود. بیمار باید در این روز، مقداری آب را برای نظافت محل کاشت مو و همچنین بانک مو بریزد؛ اما به هیچ وجه از حوله برای خشک کردن موهایتان استفاده نکنید.

بیمار بعد از روز دوم باید محل کاشت مو را دو مرتبه در روز و با استفاده از شامپوی ضدمیکروب و حالت دهنده ملایم بشوید. این مرحله، گام مهمی در مراقبت های بعد از کاشت مو، از بین بردن و ریختن کبره ناشی از خونابه و جلوگیری از بروز عفونت محسوب می‌شود.

از موارد مهم دیگر در دستورالعمل مراقبت های بعد از جراحی کاشت مو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خودداری از مصرف الکل، کشیدن سیگار و داروهای مسکن

  • عدم انجام فعالیت های شدید بدنی و ورزشی (حداقل) تا چند هفته بعد از جراحی کاشت مو

  • مصرف دقیق داروهای تجویز شده

آیا پیروی از دستورالعمل‌های بعد از عمل، نرخ موفقیت کاشت مو را بالا می برد؟

کاش مو در سالیان گذشته با پیشرفت تکنولوژی و شکل گیری روشهای جدید، با تحولات گسترده ای مواجه شده است. امروزه علاوه بر روش‌های استخراج واحد فولیکولی و انتقال واحد فولیکولی، روش‌های جدید دیگری نیز برای کاشت مو در دسترس است. این روش ها برای کاشت ابرو هم صادق هستند و میتوانید همزمان اقدام به کاشت مو و ابروی خود نمایید. اما هزینه کاشت مو در روش‌های جدید می تواند بسیار بالا باشد، بنابراین بعد از کاشت مو حتما برای دستیابی به بهترین نتایج، از دستورالعمل های ضروری بعد از جراحی پیروی کنید.

آیا انجام روش‌های زیبایی دیگر همراه با کاشت مو خطرناک است؟

اگر میخواهید دوره نقاهتی همزمان را سپری نمایید باید بدانید که چه روش‌هایی میتوانند با کاشت مو به صورت همزمان انجام شوند. معمولا روش‌هایی مانند کاشت ابرو، کاشت ریش و سیبیل مردان و... را میتوان همزمان با کاشت مو انجام داد ولی روش‌های دیگر نظیر جراحی افتادگی پلک نمیتوانند با این روش به طور همزمان انجام شوند. البته مورد دیگر که تاثیر بسزایی در کاهش خطرات کاشت مو به همراه دیگر روش‌ها دارد، انتخاب یک پزشک حاذق و کلینیک معتبر مانند کلینیک ره‌یا که دارای پیشرفته‌ترین تجهیزات پزشکی مورد تایید اروپا است، می‌باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.