روز گذشته فایل صوتی لو رفته از سالومه سیدنیا، مجری شبکه ضدایرانی «من‌وتو» در حالی خبر ساز شد که او از مسیح علی‌نژاد می‌گوید که چگونه با اعتراضات تجارت می‌کند و گریه خود را می‌فروشد.

پول خون!

براساس نظرات ارسال شده از سوی مخاطبان رسانه‌های داخلی، انتشار این صوت باردیگر تشت رسوایی یکی دیگر از رسانه‌های وابسته به نهادهای تروریستی و سازمان‌های جاسوسی که در تلاش برای به آتش کشیدن جامعه ایران هستند را به زمین انداخت. دعوا بر سر انتفاع مالی، از پروژه‌ نمادسازی و کشته‌سازی از یک عنصر فعال آشوب‌های بنزینی آبان‌ماه‌۹۸، که به طرز مشکوکی در اغتشاشات همان روزها به قتل می‌رسد، مسئله‌ای است که این مجری ضدانقلاب را وادار به افشاگری ۱۰ هزار پوندی در مورد انتفاع مسیح علی‌نژاد، عنصر رسانه‌ای ضدانقلاب می‌کند که این روزها در رسانه‌ سعودی اینترنشنال در حال فعالیت‌ است. سالومه در این فایل‌صوتی از محتوایی صحبت می‌کند که قرار بوده از سوی مادر پوریا بختیاری، این عنصر اغتشاشگر به دست کیوان‌عباسی، مدیر شبکه تروریستی «من و تو» برسد تا از آن برای بهره‌برداری رسانه‌ای از فتنه آبان‌ ۹۸ استفاده کنند. اما ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود و سالومه در ادامه می‌گوید او و همکارانش از محتوای ارسال شده‌ از طرف خانواده عناصر فتنه، مستندی یک ساعته تولید کرده‌اند که به دلیل موافق نبودن خانواده‌ آن‌ها برای پخش این مستند و لغو انتشار آن، با درخواست ۱۰ هزار پوندی مسیح علی‌نژاد همراه می‌شود. مدیر شبکه ضدانقلاب من و تو هم دبه می‌کند و پولی به علی‌نژاد نمی‌دهد. سالومه در ادامه می‌گوید اختلاف آن دو بر سر نحوه کسب سود از کشته‌شدگان فتنه ۹۸ موجب قطع ارتباط آن‌ها شده است. سالومه در ادامه با پرده برداری از حقیقت این رسانه‌ها می‌گوید اقدامات علی‌نژاد از جمله انتشار مستند مرگ پوریا بختیاری از آشوبگران ضدانقلاب در شبکه سعودی‌اینترنشنال و گریه‌های‌او در برنامه‌های ماهواره‌ای تنها برای کسب درآمد از رخدادهای آبان ۹۸ بوده که اگرچه تنها برای مردم ایران ناامنی و بی‌ثباتی به همراه دارد، اما برای او بیلان‌های مالی ۱۰هزار پوندی و بهره‌مندی از حقوق‌شهروندی در آمریکا و اروپا و همچنین حفاظت و ایمنی‌خاص را به ارمغان می‌آورد.

«من و تو» پاتوق شعبان بی مخ‌ها
«الان وسط برنامه روبه‌رو به من حمله فیزیکی ‌کردن و چند نفری ریختن سرم و الان هم دارن تحویل پلیس می‌دهندم»؛ این جمله را سی‌ام شهریور ۱۳۹۹ میهمان یکی از برنامه‌های شبکه من‌وتو توییت کرد و در این مدت هم پی در پی گزارش‌هایی از درگیری فیزیکی مجری و عوامل این شبکه با خود ارائه داده است؛ گزارش‌های شرم‌آوری که نشان می‌دهد شبکه‌ای که با سرمایه‌گذاری بازماندگان پهلوی پا گرفته و با ژست دموکراسی‌خواهی از تحریم‌های ظالمانه دولت‌های غربی علیه مردم ایران دفاع می‌کند، تا چه اندازه می‌تواند دیکتاتور و ضدآزادی بیان باشد و هیچ صحبت مخالفی حتی درباره واضحات مسائل تاریخی و سیاسی ایران را تحمل نکند. او می‌گوید فقط به این علت که از حضار برنامه روبه‌رو پرسیده است «مرز میان حمایت از منافع ملی ایرانیان و متهم ‌کردن حکومت ایران کجاست و آیا می‌شود از تحریم‌های دولت‌های غربی به نام دموکراسی‌خواهی دفاع کرد؟» مورد حمله قرار گرفته است. طلایی در توییترش گزارش می‌دهد با تماس مدیریت من‌وتو به اداره پلیس رفته پلیس لندن او را وادار کرده بدون شکایت اداره را ترک کند. اما تأکید می‌کند فیلم‌ها را از دوربینش به زور پاک کرده‌اند.

سعودی اینترنشنال و خاطرات یک تواب
یکم شهریور ماه مسعود خدابنده، عضو سابق فرقه رجوی و مسئول حفاظت سرکرده این گروهک تروریستی نیز در یک افشاگری بی سابقه اعلام می‌کند شبکه ایران اینترنشنال،صاحبش و شرکتش، قبلاً برنامه مجاهدین خلق را پخش می‌کرد. وی ادامه می‌دهد که وضعیت عربستان سعودی به‌گونه‌ای است که پول نفتی که می‌رود باید به غرب برگردد؛ حال به‌صورت شبکه ایران اینترنشنال یا حتی فرستادن دانشجو. عربستان به لندن دانشجو می‌فرستد و ماهی ۵ هزار پوند به آن‌ها می‌دهد، اما آن‌ها حق ندارند آن ۵ هزار پوند را ذخیره کنند، بلکه باید در لندن خرج کنند؛ یعنی پول باید برگردد. خدابنده ادامه داد: ایران اینترنشنال وقتی که شروع کرد، ابتدا منکر شد که عربستانی و وابسته است اما زمختی عربستان سعودی بیرون می‌زند. یکی از نفرات آنجا که به تازگی جدا شده است و در آنجا برنامه اجرا و قبلاً در بی‌بی‌سی کار می‌کرد، می‌گفت: «این‌ها اول به من گفتند «ما سه برابر بی‌بی‌سی به تو پول می‌دهیم و بیا اینجا.» من هم گفتم عاشق چشم و ابرو این و آن نیستم، برای پول کار می‌کنم، در نتیجه به آنجا رفتم. بعد از چند هفته دیدم این‌ها حقوق نمی‌دهند، طرف نصف‌شب زنگ می‌زند، می‌گوید ساعت ۱۱ برو فلان غذا را بگیر، بیا فلان‌جا، دخترت را هم بیار! ، گفتم اینجا نمی‌شود کار کرد». اکنون دیگر نه در بی‌بی‌سی کار می‌کند و نه جای دیگری. خدابنده تأکید می‌کند با تصمیم عربستان سعودی و به‌خصوص ترکی الفیصل مسئول سابق استخبارات سعودی قرار شده شبکه اینترنشنال بازوی تبلیغاتی و زبان سازمان مجاهدین شود.
کارشناسان رسانه بر این باورند به دنبال افت اقبال مخاطبان به شبکه‌های خبری-تحلیلی- سیاسی فارسی‌زبان خارج‌نشین همچون BBCفارسی و صدای آمریکا، شبکه‌هایی مانند سعودی اینترنشنال و من‌وتو توسط برنامه‌ریزان فرادستی با مأموریت جذب مخاطب از طریق برنامه‌های خبری و تفریحی پایه‌ریزی شده اند. تلاش مدیران این شبکه‌ها برای پنهان ‌کردن منابع مالی، ارتباط ارگانیک این شبکه‌های اصلی و خبرنگاران و عوامل آن‌ها با یکدیگر و هم‌راستایی سیاست‌های خبری آن‌ها در مسائل کلان سیاسی، بیشتر از همه بر این امر صحه‌می‌گذارد که اتاق فرماندهی آن‌ها مشترک است و از روی دست یکدیگر نگاه کرده و سرمشق‌های مشترکی را مشق می‌کنند.

خبرنگار: شمس الدین نجفی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.