معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در تولید هواپیما دولت سیاستی بنا گذاشته است و سه وزارتخانه راه و شهرسازی، صمت و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کنسرسیومی سه‌جانبه تشکیل دادند تا طراحی تولید و ساخت هواپیمای ایرانی شکل بگیرد، تسهیلات تامین منابع مالی و استفاده از شرکتهای دانش بنیان بر عهده وزارت صمت و کارخانه تولید بر عهده وزارت دفاع است.

پرواز اولین هواپیمای مسافری ایرانی تا ۳۶ ماه آینده

به گزارش قدس آنلاین، محمد محمدی، معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوالی مبنی بر آخرین وضعیت طراحی و تولید هواپیماهای ۷۲ و ۱۵۰ نفره مسافری در داخل و همچنین هواپیماهای ۱۲ و ۱۷ نفره ایرتاکسی در داخل کشور اظهار کرد: در تولید هواپیما دولت سیاستی بنا گذاشته است و سه وزارتخانه راه و شهرسازی، صمت و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کنسرسیومی سه‌جانبه تشکیل دادند تا طراحی تولید و ساخت هواپیمای ایرانی شکل بگیرد، تسهیلات تامین منابع مالی و استفاده از شرکتهای دانش بنیان بر عهده وزارت صمت و کارخانه تولید بر عهده وزارت دفاع است.

محمدی‌بخش گفت: تلاش می کنیم به کار کرد هواپیماهای کوچک و ایرتاکسی در اقتصاد هوانوردی به عنوان یک هدف زودبازده توجه کنیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: در حوزه ایر تاکسی راه برون‌رفت از مشکلات لین بخش همین هوانوردی منطقه ای است که در آینده نزدیک موضوع نهایی می‌شود.

وی بیان کرد: در تولید هواپیماهای بومی که اولویت دولت است مواردی در دستور کار قرار داده‌ایم مهمترین موضوع این است که سرریز دانش کارخانه هواپیماسازی به بقیه بخش‌ها تعمیم یابد.

محمدی‌بخش اضافه کرد: ما ۵۵۰ فروند هواپیما نیاز داریم که باید از طریق ساخت داخل و واردات هواپیمای نو و کارکرده تامین کنیم امروز عمده نقص و کمبود ما در صنعت در حوزه تامین هواپیماست در این راستا این کنسرسیوم سه جانبه این سه وزارتخانه تشکیل شد و پیش‌بینی می‌کنم تا ۳۶ ماه آینده اولین هواپیمای مسافری ایرانی وارد ناوگان هوایی مسافر شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.