منابع فلسطینی ظهر دیروز با انتشار خبری از هتک حرمت قرآن کریم و به آتش کشیدن آن در الخلیل واقع در کرانه باختری توسط شهرک‌نشینان صهیونیست خبر دادند.

قرآن کریم توسط صهیونیست‌ها به آتش کشیده شد

«نضال الجعبری» مدیر اداره اوقاف الخلیل در اظهار نظری اعلام کرد: شهرک‌نشینان تندرو، تعدادی از نسخ قرآن کریم را در مسجد «قیطون» در نزدیکی حرم شریف ابراهیمی در بخش قدیمی الخلیل پاره کرده و آتش زدند.
وی افزود: بی‌حرمتی به خانه خدا و کتاب خدا پس از چندین بار ورود غیرمجاز صهیونیست‌ها به حرم ابراهیمی و خانه‌های اطراف آن رخ داد. این اتفاق در پی آن روی داد که شهرک‌نشینان صهیونیست به بهانه برگزاری جشن‌های «عید العرش»، در ورودی «باب القطانین» جمع شدند و با یورش به صحن‌های مختلف، تعدادی از فلسطینی‌ها از جمله زنان را بازداشت کردند. البته این اهانت صهیونیست‌ها به کتاب آسمانی مسلمانان سابقه ۵۰ساله
دارد.
نخستین بار در ۲۱آگوست سال ۱۹۶۹ مسجدالاقصی توسط صهیونیست‌ها آتش زده شد و ۲۰۰ مترمربع از سقف مسجد به‌طور کامل تخریب شد. پس از آن، قضیه هتک حرمت بارها تکرار و مسجدالاقصی بارها تخریب شد. در ماه گذشته میلادی نیز این رژیم مانع پخش اذان در حرم ابراهیمی شد.
در پی این جنایت، عبداللطیف قانوع، یکی از مقامات حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: آتش زدن قرآن اقدامی جنایتکارانه و تجاوزی بی‌سابقه از سوی شهرک‌نشینان است که باید پاسخ داده شود. محمد حماده، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس در قدس اشغالی نیز ضمن واکنش به این تعرضات، فراخوان عمومی فلسطینیان برای مقابله با اشغالگران اسرائیلی و به شکست کشاندن طرح‌های شوم آنان در روز سه‌شنبه داد. همه این اتفاقات در حالی می‌افتد که فلسطین اشغالی به‌زودی شاهد برگزاری انتخاباتی دیگر خواهد بود.
به نظر می‌رسد تل‌آویو تلاش می‌کند با خدشه‌دار کردن احساسات مسلمانان و سرکوب بیش از پیش آن‌ها دست برتر را در انتخابات پیش رو داشته باشد و لاپید بتواند کنترل این مناطق را به عنوان برگ برنده خود علیه نتانیاهو در دست گیرد.

خبرنگار: زینب اصغریان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.