معاون سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک از انتشار فراخوان رویداد نقاشی "خانواده من" برای کودکان زیر شش سال خبر داد و گفت: این رویداد تا پایان سال تحصیلی جاری ادامه خواهد داشت.

فراخوان رویداد نقاشی برای زیر۶ساله‌ها با موضوع "خانواده من"

به گزارش قدس آنلاین، رخساره فضلی، معاون سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک درباره فراخوان نقاشی "کودک من" توضیح داد و گفت: امسال برای نخستین بار «جشن غنچه‌ها» برای کودکان پیش دبستانی به طور مستقل برگزار شد. اتفاق خوب دیگر، پرسش مهر رئیس جمهور بود که برای اولین بار برای بچه‌های زیر شش سال هم دیده شد، با کاری که بچه ها دوست دارند. بچه‌ها از نقاشی لذت می برند، به همین جهت فراخوان نقاشی برای کودکستان دوره دوم با موضوع "خانواده من" در قالب پرسش مهر اعلام شد.

وی افزود: امروز از پوستر این فعالیت رونمایی و آغاز این فعالیت در هفته ملی کودک است. سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک به پرسش مهر بسنده نکرده و آن را به یک فرصت تربیتی تبدیل کرده است. هدف مهم ما پرورش ذوق هنری و خلاقیت کودکان در قالب نقاشی و طراحی موقعیت‌های یادگیری از سوی مربیان است که برای برنامه ریزی مسیر تربیت کودکان مورد بهره برداری قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه مخاطبان این فراخوان، کودکستان دوم یعنی کودکان چهار تا شش سال و گروه دوم مربیان کودکستان‌ها هستند اظهار کرد: اجرای طرح از امروز آغاز و تا پایان سال تحصیلی طی چند مرحله برگزار خواهد شد. آثار همه کودکان در معرض دید و بهره برداری تربیتی کودکان قرار می‌گیرد.

فضلی ادامه داد: نقاشی به صورت آزاد است. در استفاده از ابزار و مواد و سطوحی که بچه‌ها روی آن نقاشی می‌کنند محدودیتی ندارد. موضوع محوری، خانواده و به طور خاص خانواده خود کودکان است.

معاون سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با بیان اینکه این رویداد با سه شیوه اجرا می‌شود گفت: شیوه نخست، نقاشی آزاد، دوم نقاشی و طراحی قصه و اجرای نمایش به همراه آن است و سوم در کنار هم قرار دادن نقاشی ها و ساخت داستان و به عبارتی دیگر ساخت کتاب بر مبنای نقاشی‌ها و داستان‌های آنهاست.

وی ادامه داد: آثار در سامانه " یارستان کودکستان" در دو بخش کودکان و مربیان قابل بارگذاری است.

فضلی با بیان اینکه در مناسبت‌ها، نمایشگاه‌هایی برگزار خواهیم کرد گفت: اولین ایستگاه ما، شب یلداست. ما مسابقه و انتخاب و برگزیده نداریم و از نظر ما آثار همه بچه ها، بستر و فرصت تربیتی است. باید کمک کنیم آثار بچه ها دیده شده و تشویق شوند. پس از آن روز پدر و روز مادر و در ادامه نیمه شعبان را با رویکرد خانواده منتظر خواهیم داشت. ۱۰ اردیبهشت سال آینده روز ملی خلیج فارس را داریم و در نهایت رویداد ما در پایان سال به انتها رسیده و برنامه را برای سال آینده بازبینی می‌کنیم.

وی ادامه داد: دو اختتامیه برگزار می‌کنیم، نخست، همایش ملی در روز خانواده در ۲۴ تیرماه و دوم کنگره پرسش مهر است.

وی با بیان اینکه تا کنون ۴۰۰ هزار کودک در دوره پیش دبستانی در سامانه سیدا ثبت نام کرده اند گفت: ثبت نام در دوره پیش دبستانی معمولا تا دی ادامه می یابد و معمولا به علت محدودیت سامانه‌ها دیرتر از دوره آموزش رسمی اتفاق می‌افتد.

فضلی افزود: طبق اساسنامه تاکید شده است که باید دسترسی به کودکستان دوم را برای همه کودکان تا سال ۱۴۰۷ داشته باشیم. البته اکنون اولویت جذب یک سال قبل از دبستان و سپس سنین پایین‌تر است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.