در شرایطی که از حدود سه هفته پیش خبر برکناری مدیرعامل استقلال منتشر شده بود، مدیران این باشگاه به دفعات آن را تکذیب کردند، اما شامگاه شنبه سرانجام این خبر به صورت رسمی تأیید شد تا دوران مدیریت آجورلو در استقلال به پایان برسد.

فتح الله زاده: وصله اختلاس به آجورلو نمی‌چسبد

خبر برکناری آجورلو هواداران استقلال را شوکه کرد و انتخاب فتح الله زاده به عنوان جانشین آن‌ها را متعجب تا مشخص شود سناریوی تغییرات در باشگاه استقلال از مدت‌ها قبل طراحی شده بود.
گزارش‌های غیر رسمی نشان می‌دهد نبود شفافیت مالی در اداره امور باشگاه، تک‌روی‌های شخص مدیرعامل بدون هماهنگی با اعضای هیئت مدیره و افزایش تنش‌ها درون اردوی تیم مسبب اصلی این اتفاق بوده است. برخی منابع خبری نزدیک به وزارت ورزش و جوانان در گفت‌وگو با خبرنگار قدس مدعی شدند از مدت‌ها قبل موضوع برکناری مطرح بود، اما وزیر ورزش و جوانان تصمیم‌گیری نهایی را برعهده اعضای هیئت مدیره گذاشته بود.
در این میان برخی خبرگزاری‌ها از ابهامات شدید مالی در نظام پولی باشگاه استقلال گزارش می‌دهند که یکی از عوامل اصلی نارضایتی هیئت مدیره بوده است. البته به‌جز این ابهامات موضوع اختلاف با سازمان لیگ نیز یکی دیگر از دلایل این برکناری ذکر شده است. گفته می‌شود پس از اینکه مسئول حقوقی سازمان لیگ در شبکه خبر عنوان کرد ضمانت‌نامه‌های بانکی استقلال دچار ایراد حقوقی بوده و به نوعی از درجه اعتبار ساقط است، اعضای هیئت مدیره خواستار توضیحات شفاف از سوی مدیرعامل می‌شوند که پاسخ روشنی دریافت نمی‌کنند، به همین دلیل آن‌ها قید ادامه همکاری با آجورلو را می‌زنند.
با وجود این، علی فتح الله‌زاده در گفت‌وگویی مدعی شد وصله اختلاس به آجورلو نمی‌چسبد، اما هواداران استقلال مطالبه بسیار جدی دارند تا در خصوص عملکرد مالی مدیرعامل سابق شفاف‌سازی صورت گیرد، به‌ویژه اینکه آجورلو وعده‌های درآمدزایی بسیار زیادی مطرح کرد که یکی از آن‌ها قرارداد ۵۰۰ میلیاردی با کارگزار بود که باید روشن شود این درآمد تا چه میزان محقق شده و در کدام محل‌ها هزینه شده است. از طرفی دیگر باید روشن شود مدیریت جدید باشگاه استقلال چه راهکاری برای پرداخت مطالبات استراماچونی و میلیچ دارد؟
برای علاقه‌مندان به این باشگاه یک سؤال جدی وجود دارد که علی فتح‌الله‌زاده برای حضور در باشگاه استقلال چه ساز و کاری دارد؟ آیا او همانند دوره قبلی حضورش در باشگاه استقلال پس از دو هفته به بهانه کرونا فرار را بر قرار ترجیح خواهد داد یا اینکه این بار مدت حضورش در این مجموعه بیش از دو هفته خواهد بود؟ و نکته مهم‌تر اینکه استقلال در مقطع کنونی با مشکلات بسیار بزرگ مالی روبه‌رو است، آیا در دوره مدیریت فتح‌الله‌زاده به این مبالغ افزوده خواهد شد یا شوالیه برای پرداخت آن‌ها راهکار جدیدی اتخاذ خواهد کرد؟

تمدید قراردادها فعلاً متوقف شد
شنیده شده مدیریت برکنار شده باشگاه استقلال که نفرات زیادی از جمله همکاران سابقش در شهرداری را به عنوان نیروی دفتری به باشگاه استقلال برده بود، پس از اطلاع از حکم برکناری، طی تماسی از آن‌ها خواسته برای تمدید قراردادشان به‌سرعت اقدام کنند. همچنین برای شخصی که مبلغ قابل توجهی از باشگاه طلب دارد، چکی به مقدار مبلغ طلبش و به تاریخ روز نوشته و به وی تحویل داده شده است! کادر جدید مدیریت استقلال فوری پس از اطلاع از این موضوع در نامه‌ای به امور مالی خواستار توقف تمدید قرارداد با پرسنل قراردادی شدند.

خبرنگار: سینا حسینی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.