۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۳
کد خبر: 821470

وزیر جهاد کشاورزی ضایعات محصولات کشاورزی را ۳۰ درصد ذکر کرد و گفت: به دلیل ضعف در صنایع تبدیلی میزان بالایی از محصولات کشاورزی به ضایعات تبدیل می شود.

۳۰ درصد محصولات کشاورزی ضایعات می شود

به گزارش قدس آنلاین، سید جواد ساداتی نژاد شامگاه پنجشنبه در حاشیه کلنگ زنی واحد تولیدی کشت و صنعت در مازندران با بیان اینکه طی یکسال اول فعال دولت در زمینه صنایع تبدیلی با رشد ۲۰ درصدی روبرو بودیم، گفت: میزان ظرفیت از پنج میلیون تن به شش میلیون تن رسیده است.

وی با اشاره به تهیه طرح آمایش صنایع تبدیلی در استان‌های کشور گفت: در همه مناطق کشور با ضعف و کمبود صنایع تبدیلی روبرو هستیم و سبب آن می‌شود که زنجیره ارزش دچار اختلال شود و کشاورز از ثروت تولیدشده بهره مند نمی‌شود و محصولات به ضایعات تبدیل می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی میزان ضایعات محصولات کشاورزی را ۳۰ درصد ذکر کرد و گفت: ۱۴ میلیارد مترمکعب آب صرف این محصولات کشاورزی می‌شود.

وی با اظهار اینکه معادل آب هفت سد کشور صرف تولید کشاورزی می‌شود و به دلیل ضعف در صنایع تبدیلی از بین می‌رود، افزود: زنجیره ارزش بسیار اهمیت دارد و باید به آن توجه شود.

ساداتی نژاد با اشاره به ساخت شهرک کشاورزی در مازندران با بیان اینکه استان قطب تولید محصولات کشاورزی و مرکبات است، نبود صنایع تبدیلی در مرکبات را از جمله مشکلات برشمرد و گفت: برای صنایع تبدیلی دنبال ساز و کار هستیم تا بتوانیم از فاینانس استفاده کنیم و در استان‌های کشور حرکت بزرگی در زمینه صنایع تبدیلی ایجاد کنیم.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.