مدیر قرارگاه کریمه قم گفت: برای ایام معصومیه امسال جدای از چند حسینیه همیشگی، فراخوان پویش «میزبان شو» را اعلام می‌کنیم تا مساجد و حسینیه‌های دیگر نیز پای کار بیایند تا بتوانیم پذیرایی خوبی از زائران بانوی کریمه داشته باشیم.

پویش هیأت‌ها و مساجد قم برای اسکان رایگان زائران حضرت معصومه (س)

به گزارش قدس آنلاین، روز ۲۳ ربیع‌الاول سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه (س) به قم است، هجرت ایشان یک سال بعد از هجرت امام رضا (ع) به ایران صورت گرفت. پس از ورود حضرت معصومه (س) به قم آن حضرت ۱۷ یا ۱۹ روز ساکن منزل موسی بن خررج بود و در این مدت با حالت بیماری به عبادت و راز و نیاز با خداوند می‌پرداخت. دهم یا دوازدهم ربیع‌الثانی را سالروز وفات آن حضرت عنوان کرده‌اند که در قم سه روز ۱۰، ۱۱، و ۱۲ ماه ربیع‌الثانی را به عنوان سوگواری معصومیه (س)، مراسم برگزار می‌کنند.

در این راستا چند سالی است که هیأت‌ها و مساجد قم در ایام مناسبتی تحت عنوان قرارگاه کریمه برای اسکان زائران، رایگان خدمت‌رسانی می‌کنند.

پویش هیأت‌ها و مساجد قم برای اسکان رایگان زائران حضرت معصومه (س)

جعفر اسکندری مداح اهل بیت (ع) و مدیر قرارگاه کریمه قم در گفت‌وگو خبرنگار خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه هیأت زینبیون قم از ۱۷ سال پیش تاکنون، هرهفته شب‌های جمعه، جلسه هفتگی برگزار کرده است، گفت: از ۱۰ سال پیش، مشاهده کردیم که برخی از ایرانیان یا اتباع خارجی که برای زیارت راهی قم می‌شوند، شب‌ها در خیابان‌های اطراف حرم می‌خوابند. به دلیل آن که حسینیه ما نزدیک به حرم بود، تصمیم گرفتیم، آن را برای اسکان آن‌ها اختصاص دهیم.

در طول سال رایگان پذیرای زائران بانوی کریمه هستیم

وی افزود: به مرور زمان و افزایش متقاضی، حسینیه‌های دیگر و حتی خانه‌های خادمان هیأت هم برای اسکان زائران اختصاص پیدا کرد. این خدمت‌رسانی ما در ایام نیمه شعبان، دهه کرامت، میلاد حضرت معصومه (س)، ایام وفات ایشان که به معصومیه مشهور است، به اوج خود می‌رسد.

اسکندری گفت: این خدمات‌رسانی محصور به ایام مناسبتی نیست و در طول سال پذیرای زائران بانوی کریمه هستیم. برای تسهیل خدمت‌رسانی سایت Irzaer.ir راه‌اندازی شده است که مساجد، هیأت‌ها، پایگاه‌ها و خیریه‌های سراسر کشور می‌توانند با مراجعه به این سایت برای اعزام گروهی ثبت‌نام کنند. همچنین برای اعزام خانوادگی نیز برنامه‌هایی داریم که در سایت اطلاع‌رسانی شده است.

پویش هیأت‌ها و مساجد قم برای اسکان رایگان زائران حضرت معصومه (س)

۵۰ هزار زائر را در نیمه شعبان رایگان اسکان دادیم

مدیر قرارگاه کریمه قم افزود: در طول سال چند حسینیه به صورت دائم برای اسکان زائران فراهم است و تعدادی از خانه‌های قم نیز پذیرای زائران هستند. در نیمه شعبان گذشته در مجموع ۵۰ هزار زائر توسط این قرارگاه، رایگان اسکان داده شدند.

وی تصریح کرد: خدمت این قرارگاه، صرفاً در اسکان خلاصه نمی‌شود. سفارش غذا یکی دیگر از برنامه‌های ماست که زائران این امکان را دارند با ثبت سفارش در سایت، غذای با کیفیت و به صرفه تهیه کنند. بوم‌گردی مذهبی خدمت بعدی ماست. زائران علاوه بر زیارت می‌توانند با تیم تخصصی ما کلان شهر قم را بهتر بشناسند.

بوم‌گردی مذهبی را در قم راه انداختیم

اسکندری گفت: شهر قم دارای ۴۰۰ امامزاده، مکان مقدس و خانه‌های علماست که اگر گروه‌ها و کاروان‌ها از پیش اعلام کنند، ظرفیت بازدید از آن‌ها وجود دارد و حتی می‌توانیم برای دیدار با علما و مراجع تقلید نیز برای آنان برنامه‌ریزی کنیم.

مدیر قرارگاه کریمه قم افزود: برای ایام معصومیه امسال جدای از چند حسینیه همیشگی، فراخوان پویش «میزبان شو» در شهر قم را اعلام می‌کنیم تا مساجد و حسینیه‌های دیگر نیز پای کار بیایند تا بتوانیم پذیرایی خوبی از زائران بانوی کریمه داشته باشیم. همچنین خدمات دیگری مانند اطعام و دیگر امور اجتماعی نیز در دستور کار ماست.

بنا داریم فضایی مشابه اربعین در قم به راه بیفتد

وی در پایان خاطرنشان کرد: بنا داریم به مرور زمان ان شاء الله فضایی مشابه اربعین حسینی را در ایام مناسبتی سال که زائران بسیاری می‌آیند، در این شهر برپا کنیم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.