وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که احیای توافق هسته‌ای برجام قریب‌الوقوع نخواهد بود.

دیپلماسی بهترین راه برای رسیدگی به برنامه هسته‌ای ایران است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از رویترز، آنتونی بلینکن روز جمعه عنوان کرد که از نظر ایالات متحده دیپلماسی بهترین راه برای رسیدگی به برنامه هسته‌ای ایران است اما به دلیل درخواست‌های اضافی ایران، احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ با ایران را قریب‌الوقوع نمی‌داند.

ساعاتی پیش نیز ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری هفتگی خود در رابطه با مذاکرات هسته‌ای با ایران گفت: در حال حاضر مشخص است که حصول توافق قریب‌الوقوع نیست. توافق در حال حاضر در دسترس نیست؛ چرا که تقاضاهای ایران از مرزهای برجام فراتر رفته‌اند. ما طی هفته‌های اخیر اخباری در خصوص آمادگی ایران برای تغییر رویه دریافت نکرده‌ایم.

او ادامه داد: رئیس‌جمهور متعهد شده که ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست نیابد. ما مصمم به حفظ این تعهد هستیم. ما همچنان باور داریم که دیپلماسی موثرترین راه برای رسیدن به این هدف است. ما در حال حاضر همانند باقی جهان تمرکزمان را روی شجاعت مردم ایران گذاشته‌ایم و نه بر روی مذاکرات در یک کشور دیگر.

ند پرایس در خصوص دستگیری یک آمریکایی در ایران بیان کرد: من اطلاعی در این باره ندارم و در جایگاهی نیستم که این مسئله را تایید کنم. ما با سوئیس که حافظ منافع ماست تماس داشته‌ایم. ما در موقعیتی نیستیم که به طور مستقل این گزارش‌ها را تایید کنیم.

ند پرایس با تکرار ادعای فروش پهپاد ایرانی به روسیه برای جنگ در اوکراین، مدعی شد که این کشور علیه تمامی کسانی که به جنگ روسیه در اوکراین کمک کنند، تحریم‌های بیشتری وضع خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.