فواد ایزدی در گفت و گو با قدس آنلاین در تحلیل سند تازه منتشر شده امنیت ملی دولت بایدن درباره ایران گفت: این سند تکرار ادعاهای گذشته امریکاست و تقریبا نکته تازه ای ندارد.

فواد ایزدی: سند راهبرد امنیت ملی آمریکا درباره ایران تکرار ادعای گذشته آمریکایی هاست

وی افزود: نگاهی به این سند و ادبیاتی که در آن مطرح شده نشان می دهد نکته تازه ای در این سند نیامده و همه تکرار همان اتهامات و ادبیات مغرضانه امریکا نسبت به ملت ایران است که در گذشته هم سابقه داشته.
ایزدی با بیان این که این سند در زمانی نوشته شده که مذاکرات هسته ای جریان داشته است گفت: ادبیات این سند برگ دیگری از کارنامه مغرضانه امریکا علیه ملت ایران است و نشان می دهد که سیاست های خصمانه امریکا همچنان ادامه دارد.
وی در پاسخ به این سوال که ایا سند راهبرد امنیت ملی آمریکا درباره ایران تحت تاثیر حوادث و نارامی های اخیر کشور ما نگارش یافته؟ گفت: خیر به نظر من این گونه نیست و پروسه نگارش این متن از قبل طی شده و مرتبط با اغتشاشات اخیر نیست.
این استاد بین الملل درپاسخ به اینکه با توجه به سندی که دولت بایدن منتشر کرده ایا باید منتظر تغییر رفتار دولت مردان امریکایی به خصوص در گفت و گوهای هسته ای باشیم افزود: تا زمانی که امریکا احساس ابر قدرتی در جهان دارد تقابل بین امریکا و ایران هم ادامه دارد ؛چه مذاکره باشد یا نباشد چه برجامی وجود داشته باشد یا نه. و تا زمانی که این احساس در امریکا وجود دارد تغییر رفتاری هم اتفاق نمی افتد البته که امریکا کشوری رو به افول است و به تدریج مقامات این کشور متوجه خواهند شد که جایگاه گذشته خودشان در جهان را ندارند و سیاست های غلطی که علیه ایران، روسیه و چین دارند دیر یا زود آنها را به سوی اصلاح این سیاست ها می برد اما بخاطر خوی استکباری که در دولتمردان امریکایی وجود دارد این تغییر رفتار مدتی طول می کشد ولی اینده اینده مثبت و به نفع ایران است.
وی در پایان اظهار امیداوری کرد: انتشار این سند در روند مذاکرات هسته ای تاثیری نگذارد چون افرادی که درگیر مذاکرات هستند باید تا الان امریکا را شناخته باشند و متاثر از این مسایل نباشند.

خبرنگار: صدیقه رضوانی نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.