دبیرکل کمیته ملی المپیک از پرداخت پاداش ویژه به هانیه رستمیان خبر داد و گفت: به دنبال آن هستیم تا ورزشکاران المپیکی ۲ حقوق جداگانه از کمیته و وزارت ورزش دریافت کنند.

هاشمی: تیم فوتبال امید باید خود را نشان دهد/ ۲ حقوق به ورزشکاران المپیکی پرداخت می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، سیدمناف هاشمی دبیرکل و سخنگوی کمیته ملی المپیک در نشست خبری خود با اشاره به برگزاری ششمین جلسه هیئت اجرایی درخصوص تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه، اظهار داشت: اولین موضوع بحث حضور خسروی‌وفا در اجلاس آنوک با حضور توماس باخ بود. او گزارشی از این جلسه به هیئت اجرایی ارائه کرد. موضوع اصلی گزارش بحث محیط زیست و توسعه پایدار و مباحث مرتبط با المپیک مارسی بود. بحث‌های مختلفی درخصوص ورزش ایران مطرح شده و جلسه اختصاصی با باخ داشت. دوستان هیئت اجرایی هم نقطه نظرات را مطرح و توصیه کردند که هم باید کرسی بین‌المللی بگیریم و هم جایگاه خود را در شورای المپیک آسیا حفظ کنیم. باید بتوانیم در مجامع بین‌المللی جایگاه خود را گسترش دهیم.

وی ادامه داد: دستور دوم جلسه در خصوص گزارشات مالی و پرداخت‌هایی بود که عضای هیئت اجرایی قبل و مسئولان کمیته انجام داده بودند. اطلاعات دقیقی از پرداخت به فدراسیون‌ها، پرداخت‌های خارج از سهمیه و امکاناتی که از کمیته بین‌المللی برای بعضی از فدراسیون‌ها شده بود به هیئت اجرایی گزارش کردیم و اعتباراتی هم برای فدراسیون‌ها مشخص کردیم. اختیاراتی هم رئیس و دبیرکل از هیئت اجرایی گرفتند تا در مورد نیازهای برخی فدراسیون‌ها مثل نیاز به مربی، تصمیم‌گیری کنند. هدف ما این است که نگاه‌مان به بازی‌های آسیایی و المپیک باشد. فدراسیون‌هایی که کسب سهمیه می‌کنند، آن‌هایی که امکان مدال‌آوری دارند و فدراسیون‌هایی که در گذشته مدال‌آور بودند مورد توجه قرار گیرند. در مجموع توجه ویژه به فدراسیون‌ها و ورزشکاران هدف‌مان است. این موارد را به هیئت اجرایی می‌بریم و برای سال ۱۴۰۲ تصویب می‌کنیم. درخصوص گذشته بیشتر گزارش دادیم و اختیار گرفتیم تا پایان سال باقی‌مانده بودجه فدراسیون‌ها را پرداخت کنیم. سفرها، اعزام‌ها و پرداخت‌ها باید کاملا هدف‌مند باشد.

هاشمی درخصوص پرداخت نشدن پاداش برخی اعضای کادرفنی بازی‌های کشورهای اسلامی گفت: تا پایان این هفته همه اسناد تسویه و همه پاداش‌ها پرداخت می‌شود. منابع مالی آن هم تامین شده است.

دبیرکل کمیته ملی المپیک با تاکید به صحبت‌های مطرح شده در جلسه در خصوص کسب سهمیه‌ المپیک ادامه داد: علاوه بر مسائل مطرح شده در خصوص کسب سهمیه‌های المپیک، درباره مواردی خارج از دستور هم صحبت کردیم. مثل ورزشکارانی که کسب سهمیه می‌کنند. در این زمینه مقرر شد ۲ تصمیم در ستاد بازی‌ها گرفته شود از جمله این‌که هم کمیته ملی المپیک و هم وزارت ورزش به ورزشکارانی که موفق به کسب سهمیه المپیک شدند، حقوق پرداخت کنند. ضمن اینکه مبلغ ۳۰ میلیون تومان به عنوان پاداش کسب سهمیه المپیک در نظر گرفته شد که به شکل آنی پرداخت می‌شود و از همان زمان کسب سهمیه هم حقوق ورزشکاران پرداخت خواهد شد. از ۲۰ ماه مانده به المپیک، حقوق در نظر می‌گیریم و این خارج از حقوقی است که فدراسیون‌ها پرداخت می‌کنند. البته برای رستمیان به عنوان اولین فردی که کسب سهمیه کرد، پاداش ۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته‌ایم و در جلسه بعدی هیئت اجرایی به او پرداخت می‌شود.

سخنگوی کمیته ملی المپیک افزود: ۲ پیشنهاد برای پرداخت حقوق مطرح است و در حال انجام کار کارشناسی هستم. رقم پرداخت حقوق بین ۵ تا ۱۰ میلیون است و ۲ حقوق در نظر می‌گیرم چون بودجه ما و وزارت ورزش جداست تا عزیزانی که کسب سهمیه کرده‌اند بتوانند از ۲ محل حقوق دریافت کنند.

هاشمی با اشاره به مباحث مطرح شده درخصوص فوتبال در جلسه ششم هیئت اجرایی عنوان کرد: انتظار اعضای هیئت اجرایی، رئیس و من این است که برای المپیک و آسیایی توجه ویژه‌ای به تیم فوتبال امید شود. قرار شد جلسه جدایی با مسئولان فدراسیون فوتبال داشته باشیم تا برای جلسات بعدی تصمیم‌گیری کنیم. فوتبال طرفداران زیادی دارد و باید حمایت ویژه‌ای از این رشته داشته باشیم. انتظار ما این است که فوتبال باید خود را برای بازی‌های آسییایی و المپیک نشان دهد.

سخنگوی کمیته ملی المپیک این را هم گفت: تصمیم‌گیری درباره روسای کمیسیون‌های ۱۷ گانه هم بحث شد و قرار شد پیشنهادات، انتظارات را بیاوریم. علی سرلک به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی انتخاب شدند. در مورد ۱۶ کمیسیون دیگر در هر جلسه که مصوبه داشتیم تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که چه زمان تکلیف رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی مشخص خواهد شد گفت: درخصوص رئیس مرکز نظارت، در جلسه قبل بحث کرده بودیم و جای بسیار حساسی است. چون هم در بازی‌های آسیایی باید کار دقیق انجام دهد هم برای المپیک. همین تیم بازی‌های آسیایی برای المپیک هم خواهد بود. روی افرادی که بحث شد به جمع‌بندی نرسیدیم و احتمال می‌دهم ظرف هفته آینده سرپرست مرکز نظارت را تعیین کنیم چون نیاز داریم برای جلسات ستاد بازی‌ها رئیس را تعیین کنیم. روی افراد توضیح نمی‌دهم چون صلاح نیست.

هاشمی درخصوص افزایش بودجه کمیته ملی المپیک گفت: پرداختی که کمیته ملی المپیک به فدراسیون‌ها انجام می‌دهد حدود ۸۰ میلیارد است و اگر بودجه خارج از سهمیه هم اضافه شود، ۱۰۰ میلیارد تومان می‌شود که عددی نیست. پیش‌بینی ما این است بودجه کمیته باید حداقل ۵۰۰ میلیارد تومان باشد. درحال انجام کارهای کارشنای و رایزی هستیم و امیدواریم به عددی که مد نظرمان است، نزدیک شویم. اگر می‌خواهیم افتخارات بیشتری کسب کنیم، این برای دولت عددی نیست.

سخنگوی کمیته ملی المپیک درخصوص کارشکنی‌های صورت گرفته درخصوص عدم ویزای ورزشکاران گفت: رایزنی‌های ما و وزارت خارجه مسیر خود را دنبال می‌کند و به یکسری چالش‌ها خورده‌ایم. اگر ورود وزارت خارجه را قوی‌تر ببینیم امیدواریم این گره‌ها باز شود. ارتباطات باید تنگاتنگ شود چون اعزام‌ها برای کسب سهیمه بسیار مهم است.

هاشمی در واکنش به تامین سلاح برای تیراندازان و بخصوص هانیه رستمیان که با سلاح قرضی کسب سهمیه کرد هم عنوان کرد: این مسئله قطعا مدنظر ماست. نه تنها برای رستمیان بلکه برای همه فدراسیون‌ها که نیاز به امکانات دارند. بلیت و مربی جزو ملزومات ماست و اگر قرار باشد حود را در عرصه‌های بین‌المللی نشان دهیم باید نیازها مرتفع شود و انشاالله این گره‌ها باز خواهد شد. خودمان ورود می‌کنیم و به هر نحوی که بتوانیم براساس تفاوت موضوعات کمک می‌کنیم.

دبیرکل کمیته درخصوص امنتاع تیم ملی بسکتبال استرالیا از حضور در ایران برای حضور در پنجره پنجم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ بسکتبال به میزبانی ایران گفت: در این خصوص اطلاعاتی ندارم و باید موضوع را از سوی رئیس فدراسیون پیگیری کنم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.