۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸
کد خبر: 822437

هفته دوم لیگ کشتی با حضور ملی‌پوشان برگزار خواهد شد.

ورود ملی‌پوشان کشتی به لیگ برتر

به گزارش قدس آنلاین، ، رقابت‌های هفته اول لیگ برتر کشتی آزاد در حالی برگزار شد که هیچ تیمی از نفرات ملی‌پوشش استفاده نکرد اما حالا شرایط فرق کرده و قرار است در هفته دوم، ملی‌پوشان حاضر در مسابقات جهانی صربستان در لیگ کشتی بگیرند. با توجه به شرایط خاصی که پالایش بلیش تاکستان دارد و باید از انبوه‌سازان هوتن میزبانی کند، کادرفنی تیم تاکستانی تصمیم گرفته از 3‌ملی‌پوش خود که 2‌نفر آنها در رقابت‌های جهانی 2022حاضر بودند، استفاده کند.

حضور با تمام قدرت
مسابقات لیگ برتر کشتی از امروز در تاکستان با رقابت 2‌تیم پترو پالایش بلیش و انبوه‌سازان هوتن برگزار خواهد شد. شاکله تیم پترو پالایش بلیش را کشتی‌گیران امید و جوانان تشکیل داده‌اند که روز گذشته از رقابت‌های امیدها به ایران بازگشتند. این تیم جوان به همین دلیل و نداشتن کشتی‌گیر در هفته دوم، قصد دارد از کشتی‌گیران ملی‌پوش خود استفاده کند. امیرحسین زارع، یونس امامی و علیرضا سرلک، 3‌ملی‌پوش پترو پالایش هستند که امروز روی تشک خواهند رفت. تیم انبوه‌سازان هم همانند تیم تاکستانی جزو تیم‌های متمول لیگ برتر کشتی به‌حساب می‌آید که توانسته نفرات خوبی را برای حضور درلیگ جذب کند. کامران قاسمپور، امیرمحمد یزدانی و محمد نخودی ملی‌پوشان تیم انبوه‌سازان قائمشهر هستند که در دیدار امروز برابر پترو پالایش بلیش حضور نخواهند داشت. این دیدار برخلاف هفته اول که به‌صورت رفت و برگشت برگزار شد، تنها به‌صورت رفت برگزار می‌شود و دیدار برگشت در قائمشهر خواهد بود. صعود این دو تیم تقریبا قطعی به‌نظر می‌رسد و نبرد آنها برای سرگروهی خواهد بود.

برگشت با کامران
تیم پترو پالایش بلیش به‌دلیل میزبانی و البته نداشتن کشتی‌گیر از عنوان‌داران جهان خود استفاده کرده و به‌نظر برای پیروزی کار سختی در پیش ندارد. از طرفی تیم انبوه‌سازان که کمیل قاسمی به‌عنوان مدیر فنی با این مجموعه همکاری می‌کند، با تمام قدرت در تاکستان حاضر نشده و نمایش ملی‌پوشانش را به دیدار برگشت معطوف کرده است. با توجه به اینکه تعداد کشتی‌های ملی‌پوشان در قراردادهای آنها ذکر می‌شود و معمولا آنها 3‌بار روی تشک می‌روند، به‌نظر ملی‌پوشان پترو پالایش بلیش در دور برگشت استراحت می‌کنند و نوبت به ملی‌پوشان انبوه‌سازان می‌رسد تا روی تشک بروند. کامران قاسمپور طلایی ایران در مسابقات جهانی بلگراد که رقم قرارداد او هم رسانه‌ای شد و تا قبل از بستن قرارداد حسن یزدانی گران‌ترین کشتی گیر لیگ بود، به‌نظر در دور برگشت در مقابل تیم تاکستانی حاضر خواهد شد تا قائمشهری‌ها با برد ستاره خود پیروزی‌شان را در خانه جشن بگیرند.

یونس امامی: تعهد داشتم باید کشتی بگیرم
یونس امامی ملی‌پوش ایران در مسابقات جهانی بلگراد که موفق شد مدال برنز را کسب کند، درباره حضورش در دیدار رفت تیمش در مقابل انبوه‌سازان می‌گوید:«با پترو پالایش بلیش قرارداد بستم و به تعهدی که دارم باید پایبند باشم. اعلام کردند که به حضورم احتیاج دارند و من هم چند روزی است که به تاکستان آمده‌ام تا در مقابل تیم انبوه‌سازان کشتی بگیرم.» امامی در پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه فاصله زمانی کمی از مسابقات جهانی گذشته و او برای شرکت در مسابقات لیگ آماده است هم می‌گوید:« پس از بازگشت از مسابقات جهانی اینطور نبود که استراحت طولانی مدت داشته باشم. چند روزی استراحت کردم و بعد از آن تمریناتم را استارت زدم البته به من گفته بودند احتمال دارد کشتی بگیرم و برای همین از نظر ذهنی آماده بودم. سعی کردم از نظر بدنی هم خودم را در شرایط خوبی نگه دارم. تیم ما شرایط خاصی دارد و تقریبا 80‌درصد تیم امید از بچه‌های تیم ما هستند و باتوجه به مسابقات امیدهای جهان که 2‌روز پیش تمام شد، قاعدتا دیگر آنها نمی‌توانستند کشتی بگیرند و برای همین از ما خواسته شد تا کشتی بگیریم.» تیم پترو پالایش بلیش علاوه بر یونس امامی که در رقابت‌های جهانی بلگراد به مدال برنز جهان رسید، محمدصادق فیروزپور دارنده مدال طلای امیدهای جهان را در اختیار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.