کارشناس مسایل بین الملل در گفت و گو با قدس آنلاین تنش آفرینی را هدف اصلی سند راهبردی امنیت ملی آمریکا عنوان کرد.

مدبر:گفتمان آمریکایی ها همواره تنش آفرینی علیه ایران است/ ائتلاف ایران و روسیه در نظم جدید جهانی، آمریکا را به سمت انزوا برده است

روح الله مدبر افزود: تمامی آن چه که در سند ملی استراتژی امنیت ملی جدید آمریکا منتشر شده مسبوق به سابقه است و نشان دهنده این است که تفاوتی بین دولت های جمهوری خواه و دموکرات در آمریکا در قبال ایران وجود ندارد و سیاست آنها همواره تهدیدکشورهایی است که در نظم جدید جهانی در ائتلاف جدید قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: در سند جدید استراتژی امنیت ملی آمریکا مجدد بحث تحریم سازی ایران مطرح شده و این نشان دهنده این است که آمریکاییها هیچ وقت قابل اعتماد نیستند و گفتمان آنها همواره تنش آفرینی علیه جمهوری اسلامی ایران خواهد بود. آنها از پایگاههای گروههای تجزیه طلب در منطقه حمایت می کنند که همه اینها در راستای تهدید آفرینی علیه ایران است.

مدبر تصریح کرد: آمریکایی ها اخیرا رفتار مداخله جویانه ای مثل گذشته در امور داخلی ایران داشتند و تمام اینها نشان می دهد که هر آشوب و بی ثباتی و ناآرامی که در ایران صورت بگیرد پشتش سیاستهای حمایتی آمریکاست. همانطور که رسانه های متعددی در آمریکا با حمایت دولت آمریکا به سمت ایجاد ناامنی و بی ثباتی در ایران حرکت می کنند. حرکات آمریکا در این 4 دهه باعث بی ثباتی برای خود آمریکا شده و آنها هر چه بیشتر در این مسیر حرکت کنند قطعا بازنده صفر تا صد خودشان خواهند بود. در مقابل ما باید سیاست خارجه متوازن و دقیقی در مقابل تهدیدهایی که آمریکا علیه ایران ایجاد کرده داشته باشیم و روش هایی را برای خنثی کردن برنامه های امریکا در پیش بگیریم.

نگرانی امریکایی ها از ائتلاف ایران با روسیه و چین

مدبر با تاکید بر این که در نظم جدید جهانی ایران و روسیه در یک ائتلاف قرار گرفته اند می افزاید: این ائتلاف آمریکا را به سمت انزوا برده است. از طرفی در نظام کنونی جهان ارتباط ایران و چین به عنوان یک قدرت مهم در نظام بین الملل شکل گرفته که این مساله هم، آمریکا و اروپا را به سمت انزوا برده است.

برای همین است که مدام به دنبال آن هستند تا مانع این ائتلاف شوند که البته این تهدیدها در حوزه ارتباط ایران با چین و روسیه تاثیرگذار نخواهد بود.

آمریکا در جریان مذاکرات هسته ای همیشه زیر میز مذاکره زده

وی در پایان یادآور می شود: سیاست همیشگی آمریکا این است که ایران مستقل و قوی را نمی خواهد و همواره این آمریکاییها بوده اند که در جریان مذاکرات هسته ای زیر میز مذاکره زدند و خواسته هایشان را بیشتر کرده اند. آمریکا هیچ وقت در رفتارش صداقت نداشته و به تعبیر مقام معظم رهبری آمریکایی ها دروغگو و بد عهد هستند. اما به نفع آنهاست که واقعیت ایران مستقل و قوی را بپذیرند و به جای سیاستهای تنش آفرین به سمت اجرای تعهداتی که داشته اند و انجام نداده اند حرکت کنند.

خبرنگار: صدیقه رضوانی نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.