مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار درون شهری شهرداری مشهد ضمن اشاره به تفاهم نامه ماده ۱۰۸ با پلیس راهور، از استقرار گشت‌های نظارتی برای جلوگیری از ورود کامیون‌های عبوری به داخل شهر در دو ورودی اصلی مشهد خبر داد.

کنترل ورود کامیون‌ها به داخل شهر مشهد، وظیفه کیست؟

به گزارش قدس آنلاین خراسان، طبق اعلام رییس پلیس راهور مشهد از ابتدای سال جاری ۷۶ نفر بر اثر تصادف در معابر بزرگراهی مشهد جان خود را از دست داده اند و کامیون‌ها اولین مقصر این موضوع هستند در عین حال مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار درون شهری شهرداری مشهد ضمن اشاره به تفاهم نامه ماده ۱۰۸ باپلیس راهور، کمبود نیروی انسانی را عامل مهمی برای ورود غیرمجاز ناوگان باری به داخل شهر می‌داند.

روز گذشته در گفتگویی که در خصوص معابر حادثه خیز شهر مشهد با رییس پلیس راهور این کلانشهر داشتیم، سرهنگ عباس عابدینی با بیان اینکه ۴۹ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات در این کلانشهر مربوط به تصادف در بزرگراه‌ها است، علت این امر را حادثه خیز بودن این معابر بر اثر تردد کامیون‌ها دانست و گفت: دود حاصل از خودروهای سنگین که با سوخت فسیلی کار می‌کنند روی سطح معابر باقی می‌ماند و با یک بارندگی لغزنده و صابونی می‌شوند و همین عامل افزایش حوادث است.

امروز موضوع را به لحاظ اهمیتی که دارد از مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار درون شهری شهرداری مشهد پیگیری کردیم.

سید جعفر شمس در گفتگو با قدس آنلاین خراسان اظهار کرد: در خصوص کنترل ورود خودروهای سنگینی که مقصدشان داخل شهر مشهد نیست اما باید از مشهد عبور کنند، در ورودی باغچه و ورودی از سمت قوچان گشتهای نظارتی مستقر کرده‌ایم و موضوع را کنترل و آنها را به سمت کنارگذر شمالی هدایت میکنیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری شهرداری مشهد به توافق ماده ۱۰۸ فی مابین پلیس راهور و شهرداری مشهد اشاره کرد و گفت: ضمانت اجرایی کار ما در گشتهای نظارتی حضور افسر راهور است که در صورت عدم تمکین راننده اعمال جریمه کند و معمولا وقتی افسر در کنار ما باشد مشکلی از این بابت وجود ندارد و پلیس راهور هم همکاری خوبی دارد.

وی با بیان اینکه در کنترل ورودی باغچه مشکل زیادی نداریم، ادامه داد: در ورودی قوچان اما اگر کامیون یا کشنده ای در مسیر سرعت باشد هدایتش به کنارگذرشمالی چه بسا باعث حادثه می‌شود بنابراین برای این قسمت باید یک اصلاح هندسی انجام شود و الگوی ترافیکی به نحوی که ناوگان باری از یک یا ۲ کیلومتر قبل از کنارگذر امکان تردد در مسیر سرعت نداشته باشند توسط پلیس راهور تغییر کند.

شمس افزود: علاوه بر این یک طرح هم در حال انجام داریم به طوری که از ۲۰کیلومتری شهر مشهد به رانندگان ناوگان باری پیام ارسال شود تا مسیرشان را قبل از ورود به شهر از کنارگذر انتخاب کنند و اگر انتخابشان ورود به محدوه شهر باشد مشمول هزینه می‌شود و این هزینه به اندازه کافی بازدارندگی داد.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری شهرداری مشهد ضمن بیان مشکلاتی که در بحث نیرو و کنترل این موضوع وجود دارد بر ضرورت هوشمندسازی در این حوزه تاکید کرد.

وی یکی از اقدامات دیگر این سازمان برای کاهش حادثه توسط ناوگان باری و کاهش تخلف حمل اضافه تناژ را گشت‌های انضباط ترافیکی با باسکول‌های دیجیتال عنوان کرد و گفت: کامیون‌های میکسر که برای حمل بتن استفاده می‌شوند اگر بیشتر از ظرفیت بار داشته باشند بسیار خطرناک و حادثه ساز هستند که ما در تلاش هستیم کنترل کافی را روی این موضوع داشته باشیم.

خبرنگار: معصومه مومنیان

منبع: قدس آنلاین

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.