معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: بیستمین سوگواره تعزیه در کاشمر با معرفی گروه‌های منتخب نمایش‌های آیینی و مذهبی به کار خود پایان داد.

اختتامیه بیستمین سوگواره تعزیه در کاشمر

به گزارش قدس آنلاین ، جواد روشندل در مراسم اختتامیه بیستمین سوگواره تعزیه در کاشمر هنر تعزیه و شبیه خوانی را یک هنر اثرگذار در ترویج و تبیین سیره اهل بیت (ع) دانست و اظهار کرد: با توجه به اینکه هنر تعزیه خوانی منتسب به اهل‌بیت (ع) است، ضروری است ضمن حفظ این جایگاه ارزشمند نسبت به مراقبت از این هنر والا تلاش شود.

معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: امروز شاهد برگزاری آیین پایانی بیستمین سوگواره تعزیه در این شهرستان هستیم که نشان دهنده علاقه و دلبستگی مردم این خطه به خاندان عصمت و طهارت است.

در پایان این مراسم هیات داوران بیستمین سوگواره تعزیه کاشمر ضمن قدردانی از حضور تمامی گروه‌های شرکت کننده، گروه انصارالحسین روستای اوندر با تعزیه شهادت حمزه سیدالشهدا، گروه عشاق الحسین از روستا طرق با تعزیه بازار شام، گروه عاشقان نینوا از روستای عارف آباد با تعزیه متوکل عباسی، گروه آوای عاشورا از روستای فدافن با تعزیه شهادت امام رضا (ع)، گروه نینوا از روستای تربقان با تعزیه وفات حضرت ام البنین و گروه نینوا از روستای فروتقه را به عنوان ۶ گروه برتر و قابل تقدیر این سوگواره معرفی کردند.

در این مراسم ضمن تجلیل از نوجوانان تعزیه خوان در این سوگواره، لوح تقدیر و تندیس جشنواره به ۶ گروه برتر اهدا شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.