مجموعه مستند ۸ قسمتی "برباد رفته" به کارگردانی حسن جعفری که روایتی درباره سند بالادستی آمریکا برای تسلط بر ایران و جهان است؛ از روز شنبه ۷ آبان ماه هر روز از ساعت ۱۹:۳۰ به روی آنتن شبکه یک سیما می رود.

جعفری: «بر باد ‌رفته» روایتی از سند بالادستی آمریکاست/ دموکرات ها و جمهوری خواهان آمریکایی در مقابله با ایران فرقی با هم ندارند

به همین بهانه سراغ کارگردان این مجموعه رفتیم تا با اهمیت این مستند بیشتر آشنا شویم. حسن جعفری در گفت و گو با قدس آنلاین درباره موضوع این مستند گفت: این مجموعه هشت قسمتی درباره یک سند بالادستی است که اوایل قرن ۲۱ توسط نخبگان آمریکایی تهیه شد و خط مشی سیاست خارجی و امنیت ملی آمریکا را تعیین کرد. وی افزود: در این سند به تمام کشور ها پرداخته شده و تهدید آنها برای آمریکا پیش بینی شده است.

حالا این سوال مطرح می شود که طبق این سند، ایران چه تهدیداتی علیه آمریکا دارد؟ حسن جعفری در این باره می گوید: طبق این سند، سه موضوع هسته ای، موشکی و نفوذ منطقه ای ایران، بعنوان تهدیدی برای آمریکا به حساب می آیند که باید برای مهار آن برنامه ریزی و اقدام کنند. این مستند متناسب با این سند به بررسی اقدامات امریکا علیه ایران اعم از تحریم ها، اغتشاشات، ترور دانشمدان هسته ای و نفوذ در ایران که از زمان دولت بوش آغاز شده و تا زمان دولت بایدن هم ادامه دارد؛ پرداخته است که به دنبال این بوده تا ایران را پای میز مذاکره بنشاند و راجع به این سه تهدید از ایران امتیاز بگیرد و قدرت مارا تضعیف کند.

وی افزود: برای مثال اوباما در برجام یک قصد داشت قدرت هسته ای ایران را تضعیف کند اما ترامپ گفت من با یک مذاکره می خواهم این سه امتیاز هسته ای، موشکی و نفوذ منطقه ای را از ایران بگیرم. در قسمت های ۵ و ۶ به سیاست های ترامپ که فشار حداکثری به ایران را وارد کرد؛ پرداخته ایم.

همچنین حسن جعفری درباره این مستند گفت: یکی از حرف های ما در مستند برباد رفته، این بود که دموکرات و جمهوری خواه در مقابله با ایران فرقی باهم ندارند و هر دوی این حزب ها با شیوه ی خود این سند بالا دستی را پیگیری می کنند.

در پایان حسن جعفری پیرامون اغتشاشات اخیر در ایران عنوان کرد: این اغتشاشات با برنامه ریزی علیه ایران انجام شد تا ذهن های مردم را با خود همراه کنند و برای مذاکره به حکومت فشار بیاورند تا پای میز مذاکرات امتیاز های مطلوبشان را از ایران بگیرند. لازم است کسانی که خودشان را معترض می دانستند و نه برانداز،درباره حادثه تروریستی شاهچراغ موضع گیری کنند و بگویند چرا راجع به این قضیه هشتگی نمی زنند؟درحالیکه هشتک های فعالین مجازی ماهم در فضای مجازی فیلتر می شود.

خبرنگار: فاطمه سادات حمدی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.