مدیر عامل آب و فاضلاب مشهد گفت: کل بارندگی مهرماه امسال در مشهد حدود 0.1 میلی‌متر بود که در مقایسه با دوره بلند مدت۹۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.

بی مهری مهر با مشهدی‌ها/ کاهش 97 درصدی بارندگی‌های مشهد

حسین اسماعیلیان در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین خراسان با بیان اینکه سال گذشته با کاهش 60 درصدی بارندگی‌ها در استان، خشکسالی کم سابقه‌ای را تجربه کردیم، اظهار کرد: در سال آبی ۱۴۰۱_۱۴۰۰ متاسفانه باز هم خشکسالی ادامه داشت و ما با ۲۳ درصد کاهش بارندگی در شهرستان مشهد نسبت به دوره ی بلند مدت مواجه شدیم.

مدیر عامل آب و فاضلاب مشهد ادامه داد: کل بارندگی مهرماه امسال در مشهد حدود 0.1 میلی‌متر بود که در مقایسه با دوره بلند مدت۹۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.


وی با اشاره به اینکه ذخایر آب سطحی و سدها به حداقل رسیده است، گفت: اگر حتی بارندگی هم نرمال باشد به وضعیت قبلی خودمان بر نمی‌گردیم.

اسماعیلیان در پاسخ به این سوال که ذخایر آبی مشهد تا چند روز دیگر پاسخگوی نیاز شهروندان است، گفت:تلاش می‌شود تا پایان امسال این ذخیره را تا حد ممکن نگه داریم تا مشکلی بروز نکند اما نگرانی‌هایی برای تامین آب سال ۱۴۰۲ وجود دارد که سعی می‌کنیم با اجرای پروژه‌های ملی و استانی بخشی از قحطی آب را جبران کنیم.

مدیر عامل آب و فاضلاب مشهد با بیان اینکه تامین آب مشهد از سد دوستی که در گذشته بیش از ۵۰ درصد بود بر اثر کاهش بارندگی‌ها، هم اکنون به کمتر از ۳۰ درصد رسیده است، عنوان کرد: غیر از دوستی، سه سد ارداک ،کارده و طرق نیز تامین کننده آب مشهد هستند.

گفت‌وگو از طاهره فجر داودلی

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.