استاندار اردبیل گفت:تأمین آب پایدار شهرهای اردبیل در اولویت جدی قرار دارد.

استاندار اردبیل: تأمین آب پایدار شهرهای اردبیل در اولویت جدی قرار دارد

به گزارش قدس آنلاین، سیدحامد عاملی استاندار اردبیل در نشست با معاون شرکت مدیریت منابع آب ایران بیان کرد: با توجه به وجود تنش آبی و کمبود منابع آب در شهرها و روستای استان اردبیل، تغییر رویکرد و استفاده از نظرات سازنده اندیشمندان و متفکران برای بهره‌برداری مطلوب از منابع آب ضروری است.

وی افزود: برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری مطلوب و دوچندان از منابع آب و خاک استان اردبیل مهم بوده و تغییر الگوی کشت، تغییر نگاه در نوع کشاورزی منطقه و استفاده از پتانسیل بالای آب زهکش‌ها در مغان، موجب بالا رفتن بهره‌وری در این بخش خواهد شد.

تأمین اعتبار آب‌رسانی شهرهای اردبیل و پایاب خداآفرین نیازمند توجه وزارت نیرو است

استاندار اردبیل ادامه داد: در شرایط فعلی تأمین آب پایدار و پروژه آب‌رسانی شهرهای اردبیل در اولویت جدی قرار دارد و نیازمند تأمین منابع اجرای پروژه از سوی وزارت نیرو هستیم چرا که در صورت عدم اجرای این پروژه، در آینده نه‌چندان دور با مشکلات جدی در این حوزه مواجه خواهیم شد.

عاملی اظهار کرد: اتمام هر چه سریع‌تر پایاب خداآفرین نیز از این منظر که منجر به اشتغال‌آفرینی به میزان بالا خواهد بود، بسیار مهم است و باید با اهتمام بیش‌تری نسبت به تزریق منابع در این پروژه اقدام کرد.

توانمندی تولیدات کشاورزی استان‌ها در برنامه‌ریزی منابع آب کشور مورد توجه باشد

وی گفت: با توجه به برنامه تغییر ساختار حکمرانی بخش آب کشور، باید در برنامه‌ریزی منابع آب در سطح کلان کشور، ظرفیت‌ها، جایگاه جغرافیایی و توانمندی تولیدات کشاورزی استان‌ها مدنظر تصمیم‌گیران باشد.

استاندار اردبیل تصریح کرد: استان اردبیل به‌عنوان یکی از قطب‌های اصلی تولید محصولات کشاورزی در کشور است که باید از این فرصت، بهترین استفاده صورت پذیرد.

نظام مدیریت بخش آب به‌دنبال مدیریت حوضه‌ای آب است

هوشنگ مولایی، معاون مجامع، توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران نیز در این نشست بیان کرد: مدیریت منابع آب در کشور اصلی‌ترین دغدغه مسؤولان است که در این زمینه برنامه‌ریزی‌ها برای استان‌های خشک و کم‌آب مد نظر است.

وی تصریح کرد: نظام مدیریت بخش آب به این جمع‌بندی رسیده که مدیریت آب به‌صورت حوضه‌ای باید انجام شود چراکه منابع و مصارف در حوضه‌های مختلف، متفاوت است و به‌دنبال توسعه اقتصاد آب و ارزش واقعی آب هستیم که با راهکارهای کارشناسانه و بلندمدت مد نظر قرار دارد.

منبع: خبرگزاری برنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.