رئیس جمهور روسیه اعلام کرد: حل و فصل بحران درازمدتی همانند قره باغ تلاش های بیشتری را می طلبد.

پوتین: روسیه امیدوار به حل بحران قره باغ است

به گزارش قدس آنلاین، رئیس جمهور روسیه نسبت به حل و فصل بحران در قره باغ ابراز امیدواری کرد.

«ولادیمیر پوتین» امروز دوشنبه ابراز امیدواری کرد که دیدار سه جانبه وی با رئیس جمهور آذربایجان و نخست وزیر ارمنستان، برداشتن گام هایی در مسیر حل مناقشه قره باغ میان باکو و ایروان را میسر کند.

رئیس جمهور روسیه در دیدار با «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان تاکید کرد: ما از اراده سیاسی شما برای انجام این کار آگاه هستیم و از این امر حمایت می کنیم. ما باید ابعاد اصلی را ترسیم کنیم که به ما امکان می دهد در طول دیدار و در یک نشست سه جانبه رو به جلو حرکت کنیم.

پوتین در ادامه یادآور شد که حل و فصل یک مناقشه جدی و طولانی نظیر مسئله قره باغ کوهستانی نیازمند تلاش زیادی است. رئیس جمهور روسیه در عین حال تاکید کرد که این تلاش ها تا به امروز کافی نبوده است.

رئیس جمهور روسیه افزود: در واقع ما این بحث را هنگامی که سه نفر ما در آستانه ملاقات کردیم، کلید زدیم. پوتین در عین حال خاطرنشان کرد که سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) به ابتکار ارمنستان نشست اضطراری برگزار کرده است.

پوتین در پایان اظهارات خود ارمنستان را شریک و متحد استراتژیک روسیه از دوران باستان نامید و افزود: این یک وضعیت ویژه برای روسیه به حساب می آید. من انتظار دارم که بتوانیم در مسیر حل آن گام های رو به جلو برداریم.

در تازه‌ترین تنش‌ها میان ایروان و باکو در قفقاز جنوبی بر سر مناطق مورد مناقشه (قره‌باغ)، در اواسط سپتامبر درگیری‌های گسترده‌ای بین نیروهای دو طرف در امتداد مرز مشترک آنها رخ داد. تنش‌های مرزی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در هفته‌های اخیر و در بحبوحه اتهامات مداوم درباره نقض آتش‌بس مرزی که در ماه مه آغاز شد، تشدید شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.