دبیر کل سازمان جهانی گردشگری وارد شهر «سمرقند» ازبکستان شد.

سفر دبیرکل سازمان جهانی گردشگری به ازبکستان

به گزارش قدس آنلاین، «زوراب پولولیکاشویلی» دبیرکل سازمان جهانی گردشگری وارد شهر «سمرقند» ازبکستان شد.

«عزیز عبدالحکیم اف» معاون نخست وزیر، وزیر گردشگری و میراث فرهنگی ازبکستان در فرودگاه بین المللی «سمرقند» از دبیرکل سازمان جهانی گردشگری استقبال کرد.

دبیرکل سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) پس از ورود به ازبکستان، در دومین نشست اقتصادی ازبکستان در شهر «سمرقند» شرکت کرد.

دبیرکل سازمان جهانی گردشگری همچنین از «شهر جاودان» در مرکز گردشگری «سمرقند» بازدید و بر ظرفیت‌های گردشگری این مکان و همچنین دهکده گردشگری «کانیگیل» اشاره کرد.

معاون نخست وزیر، وزیر گردشگری و میراث فرهنگی ازبکستان مهمان را با شرایط این دهکده توریستی و نحوه زندگی مردم مقیم آن آشنا کرد.

دبیرکل سازمان جهانی گردشگری از جاذبه‌های گردشگری شهر «تاشکند» بازدید و همچنین با مقامات وزارت گردشگری و میراث فرهنگی دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

«سمرقند» در سال 2023 میلادی میزبان بیست و پنجمین مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری UNWTO خواهد بود که در رابطه با آن در ازبکستان برای افزایش ظرفیت گردشگری و تبدیل این شهر به یکی از مراکز گردشگری جهان اقدامات بزرگ انجام می‌شود.

«Silk Road Samarkand» که مساحتی بالغ بر 260 هکتار در اطراف کانال قایقرانی دارد، یکی از چنین مراکز است. در محوطه این مجتمع چندمنظوره تاسیسات مدرن مانند مرکز نشست‌ها، 8 هتل با درجه‌های مختلف، رستوران‌ها، منطقه آبی و مجموعه منحصر به فرد تاریخی و اتنوگرافی «شهر جاودان» ساخته شده است.

ازبکستان در سال 1993 میلادی عضو سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد شد. از آن زمان ازبکستان که یکی از مراکز گردشگری جهانی است و به محل برگزاری نشست‌های بزرگ تبدیل شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.