فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: ایران با ساخت سامانه «باور 373» به دومین کشور دارنده چنین سامانه‌ای با قدرت بالا و برد بیش از ۳۰۰ کیلومتر در جهان تبدیل شده است.

امیر صباحی‌فرد: سامانه «باور 373» در دنیا کم‌نظیر و بی‌نظیر است / ایران؛ دومین کشور دارنده سامانه با برد بیش از 300 کیلومتر

به گزارش قدس آنلاین، امیر علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش امشب (یکشنبه ۱۵ آبان‌ماه) در برنامه «صف اول»، با محوریت ارتقای سامانه باور ۳۷۳، گفت: این اقدام بزرگ و جهانی را خدمت ملت ایران تبریک می‌گویم ‌و ایران به دومین کشور دارنده چنین سامانه‌ای با قدرت بالا و برد بیش از ۳۰۰ کیلومتر در جهان تبدیل شده است.

وی افزود: شرایط دفاع مقدس به ما دیکته کرد که اگر می‌خواهید روی پای خود بایستید باید تجهیزات شما بومی و داخلی باشد. ما این کار را از آن زمان آغاز کردیم و چه شرایطی رسیدیم که همه تجهیزات پدافندی ما بومی است.

امیر صباحی‌فرد با اشاره به ارتقای سامانه باور ۳۷۳، گفت: ما کار را در دهه ۹۰ با یک کار سنگین مطالعاتی مابین پدافند هوایی، وزارت دفاع و برخی از دانشگاه‌ها را آغاز کردیم، بالاخره با همه فراز و نشیب‌های این کار مشترک ما در سال ۱۳۹۷ به مرحله رسیدیم که می‌توانیم شلیک را انجام دهیم.

وی ادامه داد: نخستین شلیک‌های موفق این سامانه در بردهای ۱۰۰ و ۱۲۰ کیلومتر انجام شد و سپس کار را ادامه دادیم تا به مرحله‌ای رسیدیم که در سال ۱۳۹۹ دو تست عملیاتی موفق را طی یک سناریوی بسیار سخت‌گیرانه در برد ۱۵۰ کیلومتر را انجام دادیم، اما به این موضوع قانع نبودیم و به دنبال سامانه‌ای بودیم که در دنیا کم‌نظیر و بی‌نظیر باشد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش اظهار کرد: ما در سال ۱۴۰۱ به این مرحله رسیده‌ایم که قادر هستیم این سامانه را ارتقا داده و موشک آن را ارتقا دهیم و به سراغ تست بالای ۱۰۰ کیلومتری برویم، یعنی به این یقین رسیده‌ایم که می‌توانیم این کار را انجام بدهیم و برای اولین بار در کشور چنین آزمایشی انجام شد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.