رییس اداره فرهنگ و ترافیک پلیس راهور خراسان رضوی از افزایش ۲۵ درصدی سوانح رانندگی طی شبانه روز گذشته خبر داد و گفت: از ساعت ۱۰ صبح دیروز تا ۱۰ صبح امروز ۵۴۵ فقره تصادف در مشهد به وقوع پیوسته است.

افزایش ۲۵ درصدی تصادفات درون شهری مشهد بر اثر بارش باران/ ۵۴۵ فقره تصادف طی ۲۴ ساعت!

علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار قدس خراسان آنلاین اعلام کرد: طی بازه ۲۴ ساعته ۱۰ صبح دیروز تا ۱۰ صبح امروز تعداد ۵۴۵ فقره تصادف در سطح شهر مشهد به پلیس راهور اعلام شده که نسبت به روزهای عادی ۲۵ درصد افزایش نشان می‌دهد؛ لغزندگی معابر به علت نزولات جوی بر این موضوع تاثیرگذار بوده است.

رییس اداره فرهنگ و ترافیک پلیس راهور خراسان رضوی با بیان اینکه در این بازه زمانی خوشبختانه تصادف منجر به فوت نداشتیم، گفت: ۴۳۳ فقره از این تصادفات خسارتی و ۱۱۲ مورد جرحی بوده است.

وی مکان وقوع اکثر این حوادث را معابر بزرگراهی عنوان و تشریح کرد: علت غالب این حوادث عدم توجه به جلو و جوانب خودرو، عدم رعایت حق تقدم و ناتوانی راننده در کنترل وسیله بخاطر لغزندگی معابر گزارش شده است.

رحیمی با بیان اینکه برای رفع صابونی شدن و لغزندگی معابر هنگام باران راهکاری وجود ندارد، از رانندگان خواست با توجه به تداوم بارندگی‌ها تا پایان سال، با اقداماتی مانند بررسی وضعیت برف پاک‌کن‌ها، عاج لاستیک‌ها و سیستم ترمز از بروز چنین حوادثی پیش‌گیری به عمل آورند.

گفت‌وگو از معصومه مومنیان

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.