دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات کشور ظهر دوشنبه ۱۶ آبان ماه به همراه مدیر کل دفتر پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی معاونت حقوق عامه دادستانی کل کشور ، فرمانده فراجا شرق استان تهران با آیت الله محمودی گلپایگانی نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه شهرستان ورامین دیدار و گفتگو کردند.

شرکت دخانیات زمین‌هایی را در شمال کشور به کشت دخانیات اختصاص داده است 

به گزارش قدس آنلاین محمد رضا مسجدی دبیر کل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران در این دیدار خاطرنشان کرد: شهرستان ورامین با سیاست های حمایتی که توسط امام جمعه محترم صورت گرفته است می تواند در بحث شهر بدون دخانیات در کشور پیشتاز باشد.

وی افزود: در آمریکا آمار مصرف دخانیات جوانان زیر ۲۱ سال بیست و یک درصد بوده است، اما اکنون با سیاست های اتخاذ شده توسط دولت این کشور به ۲ درصد رسیده است؛ اما در کشور ما متاسفانه ۲۸ درصد پسران و دختران ۵۵ درصد مصرف دخانیات بیشتر شده است.

مسجدی با اشاره به دشمنی های آمریکا در مبتلا کردن جهانیان به مواد مخدر تصریح کرد: سود دخانیات در دنیا برای آمریکا است و در کشورهای مختلف در این حوزه سرمایه گذاری کرده است.

دبیر کل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران بیان کرد: شرکت دخانیات اکنون به جای سرمایه گذاری بر روی محصولات کشاورزی، زمین هایی را در کشور خصوصا شمال ایران به کشت توتون اختصاص داده شده است.

آیت الله محمودی نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه شهرستان ورامین نیز در این دیدار افزود: مردم باید درک کنند که دخانیات چقدر برای آنها ضرر دارد و در این رابطه دولت بایستی به این باور برسد تا مردم را با آموزش های لازم آگاه نماید.

آیت الله محمودی گلپایگانی برای جمعیت مبارزه با دخانیات در جهت روشنگری و آگاه سازی جامعه خاصه جوانان عزیز آرزوی توفیق کرد.

محمد حسین صادقی مدیر کل دفتر پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی معاونت حقوق عامه دادستانی کل کشور نیز در این دیدار بیان کرد: قانون ضمانت اجرایی قوی برای مبارزه جدی در دخانیات ندارد و نمونه آن عدم فروش دخانیات در اطراف مراکز آموزشی است که اجرایی نمی گردد و مسئولین باید پاسخگو باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی امام جمعه موقت شهرستان ورامین نیز در این دیدار خاطر نشان کرد: باید فرهنگ مبارزه با دخانیات را از مدیران پیگیری کرد و برخی از افراد به خاطر ترک فعل باید مواخذه شوند. در این رابطه از کوتاهی برخی مسئولان هم انتقاد داریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.