رئیس اتحادیه صنف فروشندگان مصالح ساختمانی مشهد گفت: قیمت اغلب مصالح ساختمانی در بازار این شهر بیشتر به دلیل رکود صنعت ساختمان، از سال ۱۴۰۰ تاکنون افزایشی نداشته و تقریبا ثابت مانده است.

ثبات قیمت مصالح ساختمانی در بازار مشهد

به گزارش قدس خراسان آنلاین، غلامرضا سلطانی اظهار کرد: قیمت اقلامی مانند شن و ماسه، آجر و موزاییک در بازار مشهد طی یکسال گذشته تقریبا ثابت مانده و در این مدت فقط قیمت سیمان در مقطعی از تابستان به دلیل قطع برق کارخانجات نوسان داشته است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان مصالح ساختمانی مشهد قیمت کنونی هر پاکت سیمان در بازار مشهد را کمتر از ۴۰ هزار تومان ذکر و بیان کرد: با توجه به قیمت هر پاکت سیمان که پارسال به میزان ۱۹ هزار تومان بود، در مقایسه با افزایش هزینه‌های تولید تغییر زیادی نداشته است.

وی اضافه کرد: در شرایط کنونی نیز نرخ سیمان ثابت مانده و حتی عرضه آن در بورس هم تاثیری در تغییر قیمت یا افزایش فروش این محصول نداشته است.

سلطانی بیان کرد: با شروع فصل زمستان صنعت ساختمان سازی دچار رکود می شود و این موضوع تاثیر مستقیمی بر روی فروش مصالح ساختمانی دارد، هم اکنون با شروع سرما و کوتاه شدن روز، عملیات ساختمانی نیز کمتر شده و به تبع آن بازار مصالح ساختمانی نیز راکد می‌ماند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان مصالح ساختمانی مشهد اظهار کرد: در این شرایط فروشندگان مصالح ساختمانی به دلیل داشتن کارگر تعطیل نیستند اما به طور تقریبی فروش آنها به صفر رسیده و یا بسیار پایین است.

وی رونق کسب و کار فروشندگان مصالح ساختمانی را منوط به رونق صنعت ساختمان بویژه عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن و همچنین گرم‌شدن هوا دانست.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.