علی‌رغم گذشت ۱۱ ساعت از قطعی آب در سنندج، مردم همچنان گرفتار و با قطعی آب مواجه‌اند.

قطعی آب در سنندج مردم را گرفتار کرد؛ آب چه زمانی وصل می‌شود؟

به گزارش قدس آنلاین، علی‌رغم گذشت ۱۱ ساعت از قطعی آب در سنندج، مردم همچنان گرفتار و با قطعی آب مواجه‌اند. از بامداد امروز (پنجشنبه) خط لوله اصلی توزیع آب شهر( لوله چدن سایز ۸۰۰ میلی‌متر) در خیابان انقلاب این شهر، بر اثر سهل‌انگاری پیمانکار و راننده بیل دچار شکستگی شده و موجب قطعی آب سطح شهر شده است.

شکستگی این لوله موجب قطع آب در مسیرهای خیابان‌های شهدا - ۱۷شهریور- استانداری- وکیل- مردوخ- اردلان- بلوار کردستان و جانبازان- کانی‌کوزله- تپه حنیفه- توحید-گریاشان- دگایران- شهرک شهرداری- باغ ژاله- بلوار پاسداران- خیابان حسن‌آباد- شهید تعریف- ادب- حافظ - غفور- قسمتی از تکیه‌وچمن- شهرک نور- جامی- جام جم- شالمان- شهرک ساحلی- شهرک علوم‌پزشکی- پیام- گریزه- قسمتی از قرادیان و شهرک صلاح‌الدین سنندج شده است.

امجد سعیدی یکی از شهروندان سنندجی به نمایندگی از تعدادی افراد دبه به دست در مسیر چشمه، با ابراز گله‌مندی از بی‌خیالی مسئولان نسبت به وضعیت زندگی مردم گفت: از اواخر شب گذشته آب شهر قطع شده و مردم با مشکلات زیادی روبه‌رو شده‌اند.

وی بیان کرد: هم اکنون مردم با آب قنات و چشمه‌ها گذران زندگی می‌کنند.

شهروندان سنندجی می‌گویند: از شبانه‌روز گذشته تاکنون چندین بار با مسئولان اداره آب و فاضلاب تماس گرفتیم، اما نتیجه‌ای نگرفتیم و همچنان گفته که همکاران در حال وصل مجدد هستند. آنان خواستار پاسخ‌گویی بیشتر مسئولان بودند.

محمد فرهاد، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان در این ارتباط در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم ضمن عذرخواهی از شهروندان سنندجی اظهار داشت: از زمان شکستگی لوله تاکنون، همکارانم با تمام تجهیزات و ماشین‌آلات لازم و اکیپ‌های عملیاتی در خیابان انقلاب محل حادثه حضور یافته و به سرعت در حال ترمیم این شکستگی هستند.

وی با بیان اینکه این قطعی به دلیل سهل‌انگاری راننده بیل و خطای انسانی که در مسیر مشغول به کار بودند، اتفاق افتاد، گفت: عملیات ترمیم این شکستگی به پایان رسیده و از مخازن فیض‌آباد، آب باز شده و اکنون شبکه در حال پرشدن است، هم‌اکنون منتظریم آب به محل حادثه برسد تا بررسی کنیم که نشستی نداشته باشد و به درستی انجام شده باشد، البته از زمان وصل مجدد، شاید ۱۵دقیقه تا چند ساعتی نیز طول بکشد تا آب در مدار قرا گرفته و به داخل لوله‌ها برسد و مشکل مردم حل شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان افزود: وصل مجدد آب محلات شهر سنندج بستگی به میزان فاصله انشعابات با تأسیسات آبفا دارد تا مرحله به مرحله پر شود، چراکه شبکه آب همچون شبکه برق نیست که با زدن یک دکمه وصل سراسری شود.

فرهاد همچنین به آخرین وضعیت پروژه انتقال آب از سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج پرداخت و خاطرنشان کرد: این طرح یکی از پروژه‌هایی مورد توجه مقام عالی وزارت، مسئولان کشوری و استانی بوده و با تخصیص اعتبارات لازم، خوشبختانه در حال تست مراحل پایانی بوده و به زودی به بهره‌برداری و شهروندان از آب گوارا بهره‌مند خواهند شد.

مشاهدات عینی نیز از چشمه‌ها و خیابان‌های سطح شهر حکایت از مردمانی که در این روز بارانی پاییزی دبه به دست در حال تأمین آب آشامیدنی هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.