وزیر تعاون با اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی و اقتصاد تعاون محور، صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات را گامی در جهت ارتقای اقتصاد تعاونی برشمرد و به تشریح مزایای این صندوق در راستای مولدسازی دارایی‌ها پرداخت.

وزیر کار: صندوق املاک و مستغلات بسترساز اقتصاد تعاونی در کشور است

به گزارش قدس آنلاین، سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه و اجتماعی در آیین رونمایی از صندوق املاک و مستغلات در خصوص تاثیرات این صندوق در مشارکت دادن همه مردم در حوزه املاک و مستغلات، گفت: این صندوق ها می‌توانند ثروت اندک را به ثروت کثیر تبدیل کند و از طرفی دیگر می‌تواند بسترساز اقتصاد تعاونی باشد، همانطور که می دانید در اصل ۴۴ قانون اساسی، اقتصاد ایران به سه بخش اقتصاد دولتی و خصوصی و تعاونی تقسیم می‌شود.

تاسیس همچین صندوق‌هایی بسترساز مشارکت مردم در اقتصاد تعاونی است و همچنین یکی از نیاز های کشور را در حوزه مسکن تامین می‌کند. مسکن همواره یکی از دغدغه‌های جدی کشور و مردم بوده و هست.

وی افزود: تاکنون بدون تعارف در بحث مولد سازی چندان موفق نبوده‌ایم، در بودجه سال جاری هم بخشی از منابع سازمان های دولتی مربوط به مولدسازی املاک بود که متاسفانه در ان چندان موفق نبوده‌ایم. یکی از ویژگی‌های ممتاز این صندوق ها این است که سرمایه گذاری در آنها سوخت و سوز ندارد و باعث آب شدن سرمایه نمی‌شود و همواره با یک مدیریت صحیح، رو به افزایش می‌روند. ویژگی خوب بعدی، نقدشوندگی این صندوق هاست که همواره سرمایه‌گذاران هر وقت نیاز به منابع خود داشتند می توانند آن را نقد کنند.

مرتضوی گفت: امیدوارم این اقدامات، نقدینگی بالایی که در خرد جامعه وجود دارد را بتوانند مدیریت کنند و به سمت خود بکشند تا این غول نقدینگی که امروز بلای جان اقتصاد ما است رام شود و آرام گیرد و همچنین مردم از تورمی که خصوصا در حوزه مسکن به وجود آمده است تا حدودی مصون بمانند و حداقل سرمایه خود را حفظ کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.