مازندران- مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران بر اصلاح تعرفه تلفن ثابت تاکید کرد.

تعرفه تلفن ثابت نیاز به اصلاح دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت مخابرات مازندران، علی نوروزی درباره چگونگی فراز و فرود تعرفه تلفن ثابت اظهار کرد: تعرفه شرکت مخابرات در سال ۱۳۸۲ در شورای اقتصاد وقت به مبلغ ۴۴.۷ ریال مصوب شد که با این مصوبه عصر طلایی و درخشان توسعه تجهیزات مخابراتی در سراسر کشور صورت پذیرفت ولی از سال ۱۳۸۲ تا سال ۱۳۹۲ اتفاق خاصی در اصلاح تعرفه صورت نگرفت که عملاً شرکت مخابرات با چالش جدی در امر توسعه مواجه شد.

وی اضافه کرد: در سال ۱۳۹۲ شورای رقابت وقت با اصلاح تعرفه به ازای هر پالس مبلغ ۵۸.۷۲ ریال را مصوب کرد که متاسفانه با اغراض سیاسی وزیر ارتباطات وقت این تعرفه برگشت داده شد و عملاً مخابرات را با مشکل جدی مواجهه کرد.

وی ادامه داد: در همین راستا اصلاح تعرفه تلفن ثابت را منوط به اجرای طرح هم‌کدی تلفن‌ها در استان‌ها کرده و با وجود تحمل زیان بسیار زیاد شرکت مخابرات، طرح هم‌کدی تلفن‌ها را در استان‌ها اجرایی کرده که در رابطه مشکلات بسیار زیادی متوجه شرکت مخابرات شد.

مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران در ارتباط با فرآیند اصلاح تعرفه تلفن ثابت به‌صورت فعلی گفت: به‌دنبال زیان‌های هنگفت شرکت مخابرات و کندی امر توسعه شرکت مخابرات در تابستان ۱۴۰۰ شورای رقابت تعرفه فعلی یعنی برای استان تهران به مبلغ ۲۰هزار تومان در ازای ۴۴۴۴دقیقه مکالمه رایگان و برای مراکز استان‌ها به مبلغ ۱۵هزار تومان به ازای ۳۳۳۳ دقیقه مکالمه رایگان و در سایر شهرها به مبلغ ۱۰هزار تومان به ازای ۲۶۰۰ دقیقه مکالمه رایگان را مصوب کرد که می‌توانست بخشی از هزینه‌های شرکت مخابرات را پوشش دهد که در مسیر اجرا با مشکلاتی مواجه شد.

نوروزی افزود: باتوجه به اصلاح تعرفه تلفن ثابت توسط شورای رقابت بعد از سیزده سال مقرر شد در سال ۱۴۰۰ مصوبه فوق اجرایی شود و در سال دوم شرکت مخابرات هم بها تمام شده را لحاظ کند.
وی تاکید کرد: موضوع مهم دیگر اینکه اصلاح نکردن تعرفه عملاً امر توسعه و نگهداری شبکه‌های ارتباطات را با چالش جدی مواجه کرده و تأمین تجهیزات حداقلی را برای شرکت مخابرات با مشکل جدی روبه‌رو می‌کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.