مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از ضرورت به‌روزرسانی برنامه‌های عملیاتی مقابله با بحران در این استان خبر داد.

برنامه‌های مقابله با بحران در تهران آیا به روز است؟

به گزارش ایسنا، حامد یزدی مهر، درباره ضرورت به ‌روزرسانی برنامه‌های عملیاتی مقابله با بحران در استان تهران اظهارکرد: لازم است که دستگاه‌های خدمات‌رسان اجرای مانورهای فصلی را به جد پیگیری کنند. برگزاری مانورهای موضوعی، دورمیزی و فصلی همواره از پیشنهادات مدیریت بحران بوده و این توصیه تاریخ انقضاء ندارد.

وی با بیان اینکه برگزار کردن کلاس‌های آموزشی، به خصوص در حوزه قانون مدیریت بحران کشور، برای تمامی سطوح شهرستان‌های استان تهران ضروری است گفت: پیشگیری از بحران، همواره اولویت ستاد مدیریت بحران بوده است. آموزش و اجرای تمرینات لازم به منظور آمادگی برای پاسخگویی به حوادث، سنجش تاب‌آوری دستگاه‌ها در زمان بحران و تهیه طرح و برنامه نیز از اهداف مهم مدیریت بحران است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران همچنین با اشاره به بازدیدی که از پالایشگاه تهران و مجموعه تولیدی در شهرک انرژی داشته است، گفت: از این مجموعه با همراهی دستگاه‌های متولی ایمنی و مدیریت بحران شهرستان ری بازدیدی صورت گرفت که طی آن ابعاد ضریب ایمنی آن مورد بررسی قرار گرفت.

یزدی مهر ادامه داد: مجموعه‌هایی از این دست، حتی در صورت برخورداری از ایمنی کافی نیز باید به برگزاری مانورهای فصلی توجه داشته باشند تا برای بحران و حوادث احتمالی آمادگی داشته باشند. برخورداری از برنامه‌ای جامع برای پاسخگویی به بحران‌ها در هر یک از مجموعه‌های خدمت‌رسان یکی از اقدامات پیشگیرانه‌ای است که باید در کنار سایر فاکتورهایی مثل آمادگی، سنجش تاب‌آوری و... به آن توجه کرد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.