۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸
کد خبر: 828138

بازگشت لایحه «اصلاح قانون ساماندهی صنعت خودرو» به کمیسیون مربوطه، موافقت مجلس با فوریت طرح متمرکزسازی منابع مالی توسعه شبکه فیبر نوری و... از جمله موضوعات خبری امروز (چهارشنبه) بیست و پنجم آبان ماه ۱۴۰۱ مجلس است.

شکایت قالیباف از نوباوه

به گزارش قدس آنلاین، جلسه علنی مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد و ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد لایحه دوفوریتی الحاق یک تبصره به ماده (۱۰) قانون ساماندهی صنعت خودرو مصوب ۱۴۰۱، بررسی یک فوریت الحاق یک ماده به قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری نیکاراگوئه و ... در دستورکار نمایندگان قرار گرفت.

در ابتدای این جلسه،‌ محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود بیان کرد: امروز ۲۵ آبان ماه مصادف با سالگرد شهدای عملیات محرم است که در چنین روزی در استان اصفهان ۳۶۰ شهید در سال ۶۱ تشییع شد و امام رضوان الله تعالی علیه این روز را به عنوان روز «ایثار و مقاومت» نام گذاری کردند.

در جریان جلسه علنی امروز،‌ ادامه بررسی گزارش کمیسیون صنایع و معادن درباره لایحه دو فوریتی الحاق یک تبصره به ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو مصوب ۱۴۰۱ در دستورکار قرار گرفت و نمایندگان پس از رسیدگی به پییشنهادات متعدد با آن مخالفت کردند و بنابراین لایحه «اصلاح قانون ساماندهی صنعت خودرو» به کمیسیون مربوطه بازگرداننده شد.

در تذکر محمدحسن آصفری از بازگشت لایحه «اصلاح قانون ساماندهی صنعت خودرو» به کمیسیون مربوطه انتقاد شد که رئیس مجلس در پاسخ گفت: رانندگان عزیز ما بدانند که ما نسبت به این موضوع نگاهی کاملاً توسعه‌ای و همه جانبه داریم. حتماً برای رانندگان به ویژه رانندگان جاده‌ای و مخصوصاً ماشین‌هایی که خودراننده و خود مالک هستند و بیش از ۲۵ سال است که خودروی‌شان اسقاطی محسوب می‌شود، شرایطی فراهم می‌کنیم که بتوانند این ماشین‌ها را اسقاط و ماشین‌ نو جایگزین کنند.

ناطقین مجلس

احمدی بیغش: آقای قالیباف چند نفر نیرو برای مجلس جذب کرده‌اید؟

حق‌وردی: بررسی درست وقایع اخیر به پویایی نظام منجر خواهد شد

گودرزی: محدودیت پلتفرم ها برای احیای مشاغل صدها هزار ایرانی رفع شود

سلیمی: قرار بود سالی یک میلیون مسکن ساخته شود

***

نمایندگان ایرادات شورای نگهبان در لایحه موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری نیکاراگوئه را رفع و تصویب کردند.

همچنین پس از بررسی یک فوریتی طرح الحاق یک ماده به قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که به جمع‌آوری متمرکز منابع مالی توسعه شبکه فیبر نوری باز می‌گشت، موافقت شد.

در بخشی از جلسه علنی امروز، نایب رئیس مجلس در پی ایجاد برخی حواشی درباره اقدام هیئت رئیسه مجلس در خصوص قطع میکروفن نمایندگان حین اظهار نظر گفت:جهت تنویر افکار عمومی می‌گویم که چه آقای قالیباف به عنوان رئیس و چه من و آقای مصری به عنوان نواب رئیس مجلس هیچ وقت تریبون هیچ نماینده‌ای را تاکنون قطع نکرده‌ایم. افتخار مجلس انقلابی یازدهم این است که هر فرمایشاتی که عزیزان (نماینده) داشتند تا به امروز هیچ میکروفن نماینده‌ای قطع نشده است.

علی نیکزاد همچنین ضمن ارائه توضیحاتی درباره شکایت محمد باقر قالیباف رئیس مجلس از بیژن نوباوه نماینده مردم تهران در پاسخ به تذکر احمدی بیغش، گفت: ای کاش زمانی که رئیس مجلس حضور داشتند این موضوعات را مطرح می کردید.

اخطارها و تذکرات نمایندگان مجلس

نیک‌بین: اوضاع کار و کارگر در کشور نامطلوب است

انتقاد نماینده آستانه اشرفیه از افزایش نرخ آب‌بهای کشاورزی

نقدعلی: بازاریان با تعطیلی بازار همراهی نکردند

انتقاد نماینده اسدآباد از عملکرد وزیر جهاد کشاورزی

راستی: حال بازار مسکن خوب نیست

فرشادان: هیئت رئیسه لیست امضا کنندگان بیانیه را منتشر کند

نماینده شوش: به ورزش‌کاران احترام به پرچم ملی آموزش داده شود

پورابراهیمی: مردم از مشکلات اقتصادی رنج می‌برند

انتقاد سیاهکلی از کنار رفتن لایحه دولت درخصوص اسقاط خودرو

علیزاده: سرایداران و نگهبانان ساختمان‌های مسکونی مورد حمایت قانون قرار بگیرند

فرخی: مردم قادر به تامین کالاهای روزمره خود نیستند

فلاحی: دستگاه دیپلماسی پاسخ کوبنده ای به فرانسه و انگلیس دهد

همتی: برخی از داوطلبان کنکور به دلیل ادعای تقلب با مشکل مواجه شده‌اند

***

در پایان جلسه علنی، علی نیکزاد با اشاره به اینکه نمایندگان هفته آینده به منظور سرکشی و انجام امورات در حوزه های انتخابیه خود حضور خواهند یافت،‌ گفت: جلسه بعدی مجلس شورای اسلامی ساعت ۷:۴۵ صبح روز یکشنبه ۶ آذر ماه برگزار خواهد شد.

محمد رشیدی هم طرح ها و لوایح رسیده به هیات رئیسه مجلس از جمله طرح ارتقاء شفافیت مالی را اعلام وصول کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.