وزیر آموزش و پروش گفت: باید لایه باور دانش آموزان تغییر کند و حوزه علمیه باید در این خصوص به کمک آموزش و پرورش بیاید.

وزیر آموزش و پرورش: باید لایه باور دانش‌آموزان تغییر کند

به گزارش قدس خراسان آنلاین، یوسف نوری صبح پنجشنبه در چهاردهمین نشست هم اندیشی سالانه ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در مشهد اظهار کرد: حوادث اخیر و ناآرامی ها نشان داد همه ظرفیتهای کشور باید در کلاس درس متمرکز و در آنجا پیاده شود و فعالیتهای خارج از مدرسه و کلاس درس کافی نیست.

وزیر آموزش و پروش بیان کرد: آموزش و پرورش تنها نهادی است که ارتباط قانونی با خانواده های کودکان، نوجوانان و جوانان دارد اما از این ظرفیت هیچ استفاده ای نمی شود.

وی گفت: از ابتدای انقلاب تا کنون ریزش ها و رویش هایی داشته ایم که رویش ها مبتنی بر فطرت و با هدف الهی بوده است اما امروز استکبار از غریزه برای ریزش نیروها استفاده و مردم را تحریک می کند.

نوری افزود: سند ۲۰۳۰ راهکاری از سوی استکبار برای در اختیار گرفتن نظام آموزش و پروش بود اما در کنار آن، رویش ها و افراد متدینی وجود داشتند که به پرچمداری مقام معظم رهبری از این انحراف جلوگیری کردند.

وزیر آموزش و پروش ادامه داد:همچنین دوره پیش از دبستان به عنوان مهمترین دوره در آموزش و پرورش در این نظام فراموش شده و این دوره به بهزیستی واگذار شده بود و همه تمرکز روی دانشگاه بود و آموزش و پرورش به قدری ضعیف شد که دیگر مربی پرورشی نداشتیم.

وی گفت:در مقابل ۳۰ هزار بازنشسته فرهنگی، فقط سه هزار دانشجو در حوزه فرهنگیان جذب شدند و راه باز شد تا افراد، بی حساب و کتاب وارد آموزش و پرورش شوند.

نوری افزود: اگر همه نهادهای فرهنگی و علمی با آموزش و پرورش همکاری کنند به نتایج خیلی خوبی می رسیم همان گونه که ستاد نانو با آموزش و پرورش همکاری کرد و هم اینک در نانو رتبه چهارم جهان را به دست آورده ایم.

وزیر آموزش و پروش اظهار کرد: تامین نیروی انسانی متخصص، بازنگری محتوای کتاب های درسی، رتبه بندی معلمان و رتبه بندی مدارس برای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از اولویت های کاری این وزارتخانه است.

وی تاکید کرد: باید از کارهای نمایشی به سمت کارهای مبنایی تغییر رویکرد داد، در آموزش و پرورش کار نشده و این حوزه نیاز جدی به کار و توجه دارد چرا که بستر همه حوزه ها آموزش و پرورش است و باید دانش آموزان و معلمان را توانمند کرد.

لزوم ورود جدی حوزه علمیه به آموزش و پرورش

حجت الاسلام حمید ملکی، قائم مقام مدیر حوزه های علمیه کشور در امور استان ها نیز در این نشست اظهار کرد: برای کارآمدی این گونه نشست ها، نظرات باید تبدیل به مصوبه و در آموزش و پرورش اجرایی شود.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه کشور در امور استان ها افزود: حوزه باید با جدیت به آموزش و پرورش ورود کند و براساس تفاهمنامه برای کارآمد شدن سیستم آموزشی و تربیتی کشور تلاش شود.

وی ادامه داد: تقویت متون و منابع انسانی آموزش و پرورش مورد قبول حوزه علمیه است اما تفاهمنامه های بین این ۲ نهاد از جمله طرح امین نیز باید مورد تاکید باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.