منابع رسانه‌ای از وقوع زمین لرزه نزدیک تاسیسات هسته‌ای کره شمالی خبر دادند.

وقوع زمین لرزه نزدیک تاسیسات هسته‌ای کره شمالی

به گزارش قدس آنلاین، منابع رسانه‌ای بعد از یکشنبه به وقت تهران از وقوع زمین لرزه نزدیک تاسیسات هسته‌ای کره شمالی خبر دادند.

خبرگزاری «یونهاپ» به نقل از سازمان هواشناسی کره جنوبی اعلام کرد که زمین لرزه‌ای به بزرگی ۲ ریشتر روز یکشنبه نزدیک تاسیسات هسته‌ای کره شمالی رخ داد.

بنابر اعلام اداره هواشناسی کره جنوبی، این زمین لرزه حدود ۳۸ کیلومتری شمال غربی «کیلجو»، در استان «هامگیونگ شمالی»، ساعت ۳:۲۱ بعد از ظهر به وقت محلی رخ داد. مرکز این زمین لرزه طبیعی درعمق ۱۱ کیلومتری زمین بوده است. ۶ زمین لرزه طبیعی جزئی نیز نزدیک کیلجو، مکان سایت آزمایش هسته‌ای در پونگی-ری در کره شمالی در ماه‌های فوریه و مارس رخ داد. این تاسیسات اوایل دهه ۲۰۰۰ تاسیس شد.

وقوع زمین لرزه نزدیک تاسیسات هسته‌ای کره شمالی

وقوع زمین لرزه در کره شمالی معمولا از سوی محافل غربی با جدیت دنبال می شود زیرا سعی دارند آن را با آزمایش‌های اتمی پیونگ یانگ مرتبط کنند.

احتمال انجام هفتمین آزمایش اتمی توسط کره شمالی طی روزها یا هفته‌های آینده، بار دیگر آمریکا، کره جنوبی و ژاپن را به صدور هشدارهای تهدیدآمیز علیه این کشور واداشت.

در همین زمینه، معاونان وزرای خارجه آمریکا، کره جنوبی و ژاپن با درخواست از کره شمالی برای اجتناب از اقدامات تحریک‌آمیز بیشتر، هشدار داده‌اند که انجام آزمایش اتمی واکنش بی‌سابقه‌ای را از سوی این سه کشور خواهد داشت

«وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکا، «چو هیون‌ونگ» معاون وزیر خارجه کره جنوبی و «تاکئو موری» معاون وزیر خارجه ژاپن اخیرا جلسه‌ای را در توکیو برای بررسی تحولات منطقه و وضعیت امنیتی حول کره شمالی برگزار کردند.

این سه دیپلمات با درخواست از کره شمالی برای اجتناب از اقدامات تحریک‌آمیز بیشتر، هشدار دادند که انجام آزمایش اتمی واکنش بی‌سابقه‌ای را از سوی این سه کشور خواهد داشت (جزئیات بیشتر).

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.