رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی تایباد گفت: در سال زراعی جاری سطح زیر کشت پنبه در این شهرستان ۳۰ درصد افزایش یافته است.

سطح زیر کشت پنبه در تایباد افزایش ۳۰ درصدی یافته است

به گزارش قدس خراسان آنلاین، مریم رضایی اظهار کرد: امسال سطح زیر کشت پنبه در تایباد ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار است که نسبت به سال زراعی گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است.

رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی تایباد افزود: بهبود کارایی مصرف آب، انتقال فناوری و دانش، رونق مکانیزاسیون و افزایش عملکرد از راهکارهای توسعه کشت و تولید پنبه بوده است که امسال تولید این محصول به طور میانگین ۲ هزار و ۷۵۰ کیلوگرم در هر هکتار خواهد بود.

وی ادامه داد: کشت مکانیزه محصول پنبه در هزار و ۲۰ هکتار و اجرای روش‌های نوین آبیاری در ۱۴۲ هکتار از مزارع این محصول انجام شده است که نسبت به پارسال به ترتیب ۵۰ و ۱۰۰ درصد افزایش داشته اند.

رضایی بیان کرد: ارقام ورامین، شایان، ساجدی، خرداد، لیدر و ماکسا بیشترین بذرهای توزیع شده در پنبه‌زارهای تایباد بوده است که باید کشاورزان به سمت ارقام پربازده‌تر و دوره کشت کوتاهتر سوق داد.

رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی تایباد تصریح کرد: تعداد ۳۴۵ نفر کشاورز در تایباد مشغول کشت پنبه هستند و محصول خود را در کارخانجات پنبه‌پاک‌کنی مشهد و تربت جام و همچنین بازار آزاد عرضه می‌کنند که این منطقه از لحاظ سطح زیر کشت رتبه سوم و از لحاظ تولید رتبه چهارم در خراسان رضوی را داراست.

وی تاکید کرد: پنبه محصولی راهبردی است که در صنایع نساجی، پوشاک، روغن و خوراک دام نقش دارد و در شرایط اقتصادی فعلی کشور، دستیابی به تولد پایدار پنبه یک ضرورت به شمار می‌آید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.