رئیس اتحادیه املاک مشهد از فعالیت ۱۲ هزار بنگاه مجاز در سطح شهر مشهد خبر داد و گفت: ۲ هزار بنگاه غیرمجاز نیز شناسایی شده است که بیشتر درمناطق حاشیه شهر و الهیه فعال بودند.

شناسایی ۲۰۰۰ بنگاه املاک غیرمجاز در مشهد/ ۲۱۰ بنگاه پلمب شد

محمد عیدی در گفتگو با خبرنگار قدس خراسان آنلاین، با بیان اینکه هم  اکنون ۱۲هزار واحد بنگاه املاک مجاز بنگاه در مشهد داریم از شناسایی ۲ هزار بنگاه غیرمجاز در این شهر خبر داد و گفت: از ۱۰ آبان که طرح برخورد و پلمب واحدهای غیرمجاز را شروع کردیم تا ۵ آذر ۲۱۰ واحد غیرمجاز پلمب شد.

رئیس اتحادیه املاک مشهد افزود: در تمام شهر مشهد بنگاه‌های غیرمجاز املاک دیده می‌شود، ولی بیشتر این بنگاه‌ها در حاشیه شهر و نیز منطقه الهیه فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به صدور ۴۰۰ پروانه تاسیس بنگاه املاک از ابتدای سال جاری در خصوص این فرایند متذکر شد: افرادی که متقاضی تاسیس بنگاه املاک هستند در ابتدا باید دوره‌ها و آزمون‌‎هایی که ثبت اسناد و دادگستری برگزار می‌کنند بگذرانند و بعد که پروانه تخصصی را گرفتند به اتحادیه مشاوران املاک درخواست دهند تا در کمتر از یک ماه پروانه اتحادیه برایشان صادر شود.

عیدی جو حاکم بر خرید و فروش املاک در ۲ ماه اخیر را کاملا راکد توصیف کرد و گفت: بیشترین تخلفها و شکایاتی که در خصوص بنگاه‌های املاک داریم در بحث درصد کمیسیون است، علت هم این است که نرخنامه بروزرسانی نشده و مبلغی که به صورت قانونی می‌توانند از مشتری اخذ کنند ناچیز است بنابراین افراد به صورت عرفی با هم توافق می‌کنند اما بعد همین موضوع باعث شکایت می‌شود؛ با جلسات متعددی که با کمیته نرخ‌گذاری داشته‌ایم در صدد هستیم به زودی نرخنامه جدید را ابلاغ کنیم تا این مسائل رفع شود.

گفتگو: معصومه مومنیان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • mahdi.z IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    0 0
    سلام املاک غیر مجاز مشهد از شهر تهران هم بیشتر است و در واقعیت بیشتر ۲۰۰۰هزار املاک داریم که معمولا هر کدام حداقل یک و دوتا شاگرد دارد که حساب کنی تقریبا ۹۰۰۰هزار نفر میشود ولی مهم ترین نقطه ضعف بزرگ امنیت معاملات کشور بحث امروز معاملات املاک در کشور بحث تخلافات مشاورین املاک است که باعث بسیاری از آغاز کلاهبرداری و سواستفاده مالی و افزایش قیمت املاک و...میشود و گرنه همون ۱۲ هزار نفر هم چون جواز دارند معیرلی بر سلامت و درستش نیست و باید روی متن قرار داد دفاتر که محصول نهایی مساورین املاک است نظارت کنید نه فقط یک مجوز و سالها هر کاری خواستن با اون مجوز انجام بدهند