رییس شورای حل اختلاف خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ هزار و ۸۹۸ پرونده حوزه خانواده به شعب این شورا ارجاع شده که ۷۰۵ فقره آن که در حوزه اخذ مهریه، نفقه و جهیزیه بوده است به صلح و سازش ختم شده است.

۷۰۵ پرونده مهریه، نفقه و جهیزیه در خراسان رضوی به سازش رسید

به گزارش قدس خراسان آنلاین، محمود رفسنجانی اظهار کرد: در میان پرونده مهریه، نفقه و جهیزیه، صلح از موضوع ۱۰۰ سکه تا هزار و ۳۵۹ سکه نیز وجود دارد و در یکی دیگر از پرونده ها جهیزیه با موضوع مالی حدود ۱۰ میلیارد ریالی نیز مشاهده می شود.

رییس شورای حل اختلاف خراسان رضوی در ادامه گفت: ۲۳۳ هزار و ۴۳۰ فقره پرونده به شعب شورای حل اختلاف این استان از ابتدای سال جاری تاکنون ارجاع داده شده که ۸۹ هزار مورد آن به سازش ختم شده است

وی بیان کرد: موضوعات این پرونده ها در حوزه های کیفری و حقوقی است که به همت کارکنان شعب مختلف شورای حل اختلاف خراسان رضوی محقق شد.

رفسنجانی ادامه داد: از تعداد پرونده هایی که به سازش ختم شده است، ۱۲۱ فقره مربوط به موضوعات با ارزش مالی حداقل ۲ میلیارد ریال بوده است.

رییس شورای حل اختلاف خراسان رضوی عنوان کرد: همچنین سال گذشته به همت کارکنان شعب شورای حل اختلاف استان، ۱۵۵ فقره پرونده بیش از ۲ میلیارد ریال را به صلح و سازش ختم و موفق به رفع تبعات آسیب های اجتماعی اجرای این احکام قضایی در جامعه شده اند.

وی افزود: براساس قانون، این شورا وظیفه رسیدگی به پرونده های قضایی تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال را دارد که احکام صادره در خصوص آنها، قابل تجدید نظر خواهی در محاکم قضایی است.

رفسنجانی ادامه داد: در بخش دیگر اقدامات این شورا، شعب وظیفه دارند نسبت به احکام قطعی مراجع قضایی جهت ایجاد صلح و سازش بین طرفین تلاش کنند که در صورت حصول نتیجه، احکام صادره دیگر قابل تجدید نظر خواهی نخواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.