شبکه خبری الجزیره پرونده ترور شیرین ابوعاقله، خبرنگار خود در فلسطین به دست سربازان رژیم صهیونیستی را به دیوان کیفری بین‌المللی برد.

پرونده ترور ابوعاقله در دیوان کیفری بین‌المللی/شکایت شبکه الجزیره از اسرائیل

به گزارش‌ قدس آنلاین، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، شبکه خبری الجزیره پرونده ترور شیرین ابوعاقله، خبرنگار خود در فلسطین به دست سربازان اسرائیلی را در دیوان کیفری بین‌المللی مطرح و شکایتی را علیه رژیم صهیونیستی تنظیم کرد.

این اقدام پس از گذشت شش ماه از ترور وحشیانه ابوعاقله انجام شد و طی این مدت تیم حقوقی شبکه الجزیره تحقیق دقیق و کاملی را درباره ابعاد این پرونده انجام داده و مدارک و شواهد جدیدی را که مستند به اظهارات شاهدان عینی بودند، افشا کرده و ویدیوهای مختلف و اسناد و مدارک جنایی مربوط به پرونده را به دقت بررسی کرد.

شبکه الجزیره در شکایتی که به دادستان دیوان کیفری بین‌المللی ارائه کرد، آورده است که مدارک جدید برگرفته از اظهارات شاهدان عینی و ویدیوهایی است که به وضوح نشان می‌دهند ابوعاقله و همکارانش هدف تیراندازی مستقیم سربازان اسرائیلی قرار گرفتند.

همچنین این شبکه خبری در بیانیه‌ای اعلام کرد، ادعای مسؤولان اسرائیلی درباره اینکه شیرین ابوعاقله به صورت تصادفی در جریان یک تیراندازی کشته شد، یک ادعای بی‌اساس است.

مدارک ارائه شده به دفتر دادستان نشان می‌دهند، به جز شلیک‌هایی از طرف سربازان اسرائیلی که به طور مستقیم ابوعاقله و همکارانش را هدف قرار دادند، هیچ درگیری یا تیراندازی در منطقه‌ای که ابوعاقله بوده، وجود نداشته است و گروه خبرنگاران در مکانی حضور داشتند که به وضوح قابل رویت بودند. آنها در حالی که لباس فرم و کلاه‌های ویژه خبرنگاران را بر تن داشتند، به آرامی در قالب یک گروه در حال حرکت بودند و افراد دیگری در آنجا حضور نداشتند.

این شبکه خبری در ادامه بیانیه خود تاکید کرد، مدارکی که به دادستان دیوان کیفری بین‌المللی ارائه شد، نتایج تحقیقات ارتش اسرائیل را زیر سوال برده و نشان می‌دهند که این قتل عامدانه بخشی از یک عملیات گسترده‌تر برای هدف قرار دادن خبرنگاران الجزیره و خاموش کردن صدای این رسانه بوده است.

این شبکه خبری در ادامه از توجه جامعه جهانی و نهادهای حقوق بشری و نیز سازمان‌های مدافع آزادی رسانه به این پرونده و ادامه فراخوان‌های آنها برای محاکمه عاملان این جنایت شنیع تقدیر کرد.

شبکه خبری الجزیره پس از طرح این شکایت، با برگزاری کنفرانس مطبوعاتی در لاهه با حضور نمایندگانی از گروه حقوقی خود و خانواده ابوعاقله، خبرنگاران و مسؤولان نهادهای حقوقی و سازمان‌های مدافع آزادی رسانه، تاکید کرد که تمامی اقدامات لازم و راه‌های موجود برای محاکمه قاتلان ابوعاقله را در پیش خواهد گرفت و به تعهد خود جهت اجرای عدالت در مورد او پایبند است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.