کارگردان نمایش «راه پیموده نشده» که در هجدهمین جشنواره تئاتر مقاومت حضور دارد، روند تولید و آماده‌سازی این نمایش را بسیار پرفشار و اسف‌بار ذکر کرد.

ماجرای یک عکاس و جنگ روی صحنه تئاتر/ بدترین تجربه‌ای که داشتم

به گزارش قدس آنلاین، غلامحسین دولت‌آبادی نویسنده و کارگردان نمایش «راه پیموده نشده» که در بخش مسابقه صحنه‌ای هجدهمین جشنواره تئاتر مقاومت روی صحنه رفت، درباره این اثر گفت: نمایش «راه پیموده نشده» را روز شنبه ۱۲ آذر در اولین روز بخش مسابقه صحنه‌ای جشنواره تئاتر مقاومت و در شهر مشهد روی صحنه بردیم. ما از شهر تهران در این بخش از جشنواره حضور پیدا کردیم.

وی درباره موضوع «راه پیموده نشده» توضیح داد: ماجرای این نمایش درباره یک عکاس است که در جنگ زخمی می‌شود و بعد از خروج از جبهه با نامزد خود که یک پرستار است، ازدواج می‌کند اما نمی‌تواند از جبهه دور بماند و همین امر زندگی او را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

دولت‌آبادی درباره روند تمرین و تولید این اثر نمایشی، یادآور شد: روند تولید نمایش «راه پیموده نشده» خیلی اسف‌بار بود. ۳ بازیگر از ۴ بازیگر نمایش تغییر کردند و به ناچار به جای یکی از بازیگران در نمایش به ایفای نقش پرداختم.

کارگردان «راه پیموده نشده» تصریح کرد: تولید این نمایش بدترین تجربه‌ای بود که داشتم ولی هدفم ین بود که کار به سرانجام برسد. در فضایی نامطلوب و پرفشار ۳ ماه تمرین کردیم. برای انتقال آکس‌سوار و وسایل دکور نمایش از تهران به مشهد از من چک ضمانت ۳۰۰ میلیون تومانی خواسته شد. در نهایت برای بخشی از دکور و آکسسوار پول پرداخت کردم تا پس از اجرا به بهای پایین‌تر آن‌ها را عودت دهم.

وی درباره برنامه اجرای عمومی این اثر، تأکید کرد: تلاشم بر این است برای سال آینده و وقتی شرایط محیطی و اجتماعی فراهم شود، اجرای عمومی اثر را روی صحنه ببرم زیرا دلیل اصلی حضورم در جشنواره تئاتر مقاومت اجرای عمومی نمایش بود.

اصغر شریعتی، مرضیه غلامی، فائقه شلال‌وند و غلامحسین دولت‌آبادی بازیگران نمایش «راه پیموده نشده» هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.