معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در پاسخ به سوال خبرنگار این رسانه در خصوص ظرفیت پارکینگهای شهر مشهد گفت: با وجود یک میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو در شهر، ۲۷ هزار جای پارکینگ حاشیه‌ای و ۲۰ هزار غیرحاشیه‌ای داریم و در حال حاضر هزار و ۵۰۰ فضای پارک کمبود داریم.

منبتی: ۱۵۰۰ جای پارک خودرو در مشهد کمبود داریم/ ۷۹۲ تذکر حجاب در مترو مشهد طی ۶ ماه اخیر

به گزارش قدس خراسان آنلاین، خلیل منبتی پیش از ظهر امروز در نشست خبری روایت شهر، در پاسخ به سوال خبرنگار این رسانه در خصوص ظرفیت پارکینگهای شهر مشهد اظهار کرد: با وجود یک میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو در شهر، ۲۷ هزار جای پارکینگ حاشیه‌ای و ۲۰ هزار غیرحاشیه‌ای داریم و در حال حاضر هزار و ۵۰۰ فضای پارک کمبود داریم.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد اذعان کرد: ساخت پارکینگ برای شهرداری سودی ندارد به همین علت از بخش خصوصی دعوت میکنیم برای سرمایه گذاری در این بخش اقدام کنند.

وی با بیان اینکه شما این آمارها را برای چه میخواهید؟ متذکر شد: در ایام پیک مسافر ۱۰۰ هزار خودرو وارد شهر میشوند و اگر متوسط سه روز هم اینجا اقامت داشته باشند یعنی ۳۰۰ هزار جای پارک، با استفاده از زمینهای بایر و فضاهای خالی که وجود دارد، کمبود پارکینگ را مدیریت می‌کنیم.


منبتی در پاسخ سوال بعدی خبرنگار قدس خراسان آنلاین در خصوص میزان درآمد شرکت الیت و اینکه با این درآمد چند پارکینگ در مشهد احداث شده، تصریح کرد: شرکت الیت درآمدی نداشته و زیان ده بوده است، قرار است از این به بعد شرکتی باشد که روی مباحث نوآوری، فناوری و علمی و پژوهشی کار کند.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در بخش دیگری از این نشست گفت: تقاطع غیرهمسطح خلیج فارس، زیرگذر آزادی به جانباز، مسیر اسماعیل‌آباد، پارک چهل‌بازه از جمله پروژه‌هایی است که سال ۱۴۰۰ به پایان رسیده است.


وی با بیان اینکه فاز ۵ بوستان وکیل‌آباد که اواخر سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، افزود: پارکینگ هشت‌آباد، باغ‌موزه دفاع مقدس و تقاطع شهید حریری از جمله پروژه‌هایی هستند که به بهره‌برداری خواهند رسید.


وی با اشاره به اینکه تا خرداد ۱۴۰۲ تمام محورهای پروژه تقاطع غیرهمسطح آزادگان به بهره‌برداری خواهد رسید، از آماده بودن فاز اول رودپارک چهل‌بازه برای بهره‌برداری خبر داد و گفت: چپ‌گرد آزادی به بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز آماده است و تا پایان ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.


معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص پردیس تئاتر شهر هم گفت: این یک پروژه سنگین مالی است که برای آن برنامه زمان‌بندی در نظر گرفته شده است.

منبتی با بیان اینکه دوربرگردان غیرهمسطح شهید میرزایی سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، عنوان کرد: به‌زودی ۳۰ واگن جدید مترو به خط ۲ اضافه خواهد شد و همچنین اعتبار سیگنالینگ تأمین و کار آن توسط چینی‌ها در حال انجام است.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد درباره وضعیت کمربند جنوبی نیز گفت: در این خصوص ما مجری سیاست‌های شورای شهر هستیم، اما در سایر محورهای شهر عملیات و مطالعاتی در حال انجام است. مطالعات بلوار نماز در دست اجرا است که در آینده این بلوار را از طریق تونل یا پل و یا راه به بلوار برونسی متصل شود.

خیابان امام خمینی به بلوار نماز متصل می‌شود

منبتی با بیان اینکه برای اتمام حفاری خط ۴ قطار شهری تا پایان ۱۴۰۴ به ۴۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، گفت: اینکه گفته می‌شود چرا پروژه های کلان شروع نکردید باید گفت ما دنبال اجرای سیاست‌های شورای شهر هستیم، از طرفی کارهای مطالعاتی در حال حاضر نداریم خشاب خزانه مطالعاتی ما خالی است، یکی از  کارهایی که مطالعاتش در حال اتمام است ارتباط خیابان امام خمینی به بلوار نماز است که مطالعاتش به پایان رسیده و  در ماه آینده استارت خواهد خورد. 

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: از طرفی سیاست شوا این بود که بخشی از اعتبارات عمرانی در حاشیه شهر هزینه شود، افزود: بیش از هزار میلیارد تومان از اعتبارات ما در آنجا هزینه می‌شود و این پروژه های خرد دیده هم نمیشود. 

وی با اشاره به انعقاد خرید ۳۵۲ دستگاه اتوبوس و میدل باس برای مشهد، گفت: از ۱۳۷ دستگاه بهره برداری شده است. 

منبتی از واگذاری صد هزار موتور برقی با تسهیلات صد میلیون تومانی ۴ درصد خبر داد و گفت: طبق هماهنگی با بانک مهر ایران نامه کسر از حقوق برای دریافت این وام کفایت می‌کند و نیازی به ضامن نیست، اولویت را برای کارکنان دستگاه‌های اجرایی قرار دادیم تا بحث کنترل ترافیک انجام شود، برای خبرنگاران هم الان قابل واگذاری است. 

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد از رشد ۴۹ درصدی جابجایی مسافران توسط قطار شهری خبر داد و گفت: قیمت تمام شده هر سفر با قطار شهری برای شهرداری ۱۰ هزار تومان و با اتوبوس ۷ هزار و ۵۰۰ تومان است.

پاسخ‌های عجیب معاون شهردار مشهد به خبرنگاران 

معاون عمران و حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد در نشست خبری امروز خود برخوردهای عجیبی با خبرنگاران داشت. 

منبتی در پاسخ به یکی از خبرنگارها گفت: بحث سیاسی نکنید! اینکه شهرداری مشهد پول خود را در برخی کشور های همسایه خرج می‌کند به من مربوط نیست! این چه حرفی است که مطرح می‌کنید؟ بحث سیاسی نکنید. 

وی خطاب به یکی دیگر از خبرنگاران که درخواست کرده بود نام پروژه های بدون مطالعه را نام ببرد، گفت: من که آمار دقیق ندارم!
البته این برخورد های منبتی با واکنش خبرنگاران همراه شد. یکی از خبرنگاران خطاب به منبتی گفت : این چه برخوردی است مگر شما ناظم مدرسه هستید! خبرنگاران سوال می‌پرسند و شما باید پاسخ دهید.

  
منبتی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد تذکر حجاب در مترو گفت: در مترو تذکر انجام می شود اما ما ضابط قضایی نیستیم و تنها تذکر لسانی داده می شود، همکاران طبق تکلیف عمل میکنند. اگر تخطی باشد به فراجا اعلام میکنند، آمادگی داریم طبق قانون وظایف جدیدی اگر ابلاغ شود را انجام دهیم. 

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد اضافه کرد: ۷۹۲ مورد تذکر از تیر ماه داشته‌ایم و همکاران موظف‌اند هر مورد را گزارش دهند و گزارش مکتوب وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه طرح زوج و فرد در شورای همتا تصمیم گیری می‌شود، افزود: خیابان‌های مشهد ظرفیت این تعداد خودرو را ندارد، بخشی از ترافیک مربوط به فرهنگ رانندگی ماست و مشکلات ترافکی در تمامی کلانشهرها وجود دارد. 

منبتی خاطرنشان کرد: اولین خبر خوب مربوط به حمل و نقل در حاشیه شهر و تعریض پل دهرود بود که کمتر از یک سال به بهره برداری رسید.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: ساماندهی پردیس کتاب در صورت تامین ۳۰۰میلیارد تومان اعتبار تا پایان سال ۱۴۰۲ انجام خواهد شد. 

وی ادامه داد: پل‌های مکانیزه ۶۴ عدد است و تجهیزات آنها مربوط به چند سال قبل است و آمار بهره برداری از ۶۰ درصد فعال به ۸۵ درصد رسیده است؛ اما وضعیت پله برقی‌ها مناسب نیست و به دنبال نوسازی هستیم تا در ۶ نقطه اصلی نوسازی شود که اعتبارات ابتدایی لحاظ شده است. 

منبتی گفت: ممیزی ایمنی بزرگراه‌ها انجام و ایمن سازی بزرگراه وکیل آباد به عنوان پایلوت اولیه است و تا پایان سال اقدامات لازم انجام می شود. همچنین مطالعات احداث زیرگذر در میدان بیت المقدس آغاز و امکان‌سنجی بررسی شده و سپس در شورای حمل و نقل شهر مشهد مطرح می‌شود و سپس در شورای همتا میبریم، میدان امام حسین مساله تملک دارد و اگر بتوانیم راستگرد را تملک کنیم مشکل ترافیک آنجا حل خواهد شد.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد، در بخش دیگری از این نشست گفت: دوره پنجم ۱۸۷ دستگاه اتوبوس و در دوره ششم ۱۳۷ دستگاه و مینی باس جدید وارد شد و تا پایان نیمه اول ۱۴۰۲ حدود ۳۰۰ ناوگان جدید اضافه و ۴۳۷ دستگاه تا پایان نیمه اول ۱۴۰۲ وارد می شود این رقم چیزی معادل دو نیم برابر دوره چهارسال گذشته است.  

وی با بیان اینکه تا آخر امسال مطالعات کرانه شمالی تمام می‌شود، اذعان کرد: پروژه ها در دوره قبل دارای تابلوی روز شمار بود و این حسن و معایبی دارد، حسن اینکه تعهد ایجاد می شود تا پروژه افتتاح شود البته الزاماتی دارد و باید تزریق مالی و پرداخت ها به موقع باشد تا بدقول نشویم، بنابراین به خاطر مشکلات مالی پروژه‌ها، تابلوها را حذف کردیم. 

منبتی در ادامه گفت: فاز اول رودپارک افتتاح و فاز دوم به مساحت ۲۰ هکتار  تا ۱۰ روز دیگر عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود. 

وی افزود: سال ۹۸ حدود ۲۳۰ نقطه آبگرفتگی شناسایی و ۱۲ تا قابلیت اجرا نداشت زیرا به زمین یا تاسیسات معارض برخورد میکرد رفع این نقاط را در اصلاح بودجه پیشنهاد داده‌ایم اگر اعتبار نرسد برای ابتدای ۱۴۰۲ تعریف میشود، از ۲۰۰ نقطه ۱۵۰ تا انجام شده است.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد از اتمام حفاری فاز یک خط سه قطارشهری خبر داد و بیان کرد: هسته مرکزی آماده شده است؛ ایستگاه سلامت برای شهرک سلامت ساخته شده و با توجه به عدم اولویت زمان بیشتری خواهد برد.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد اعتبار حمل و نقل و ترافیک به قطارشهری اختصاص داده شده است، بیان کرد: قطارشهری با هزار و ۹۸۰  میلیارد تومان بیشترین اعتبار را دارد؛ دولت ۴ هزار میلیارد تومان باید تخصیص میداد که تا امروز پرداخت نشده است، ۲ هزار میلیارد بودجه نفتی و ۲هزار میلیارد اوراق نفتی باید اختصاص یابد. 

منبتی در ادامه گفت: ۱۴۶ میلیون یورو  در ۱۳۹۲ از صندوق توسعه ملی وام گرفته شده همچنین برای آسفالت معادل هفت هزار میلیارد تومان که با سود به ۲۳۶ میلیون دلار رسیده است، ما باید به اندازه درآمد خرج کنیم نه اینکه وام بگیریم و پرداخت و سود آن را برای آیندگان بگذاریم. 

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد افزود: در پروژه باغ‌راه شاهنامه مشاور کار را انجام میدهد تقاطع غیر همسطح سه راه فردوسی نیز مشاور در حال کار است.

وی با اشاره به اینکه مرکز معاینه فنی برای موتورسیکلت بزودی راه‌اندازی می‌شود، از آموزش فرهنگ ترافیکی برای کودکان و نوجوانان و رانندگان پر خطر خبر داد. 

استفاده از مهندسی معکوس در تعمیرات لوازم یدکی اتوبوس‌ها 

منبتی گفت: ۹ میلیارد تومان  برای بهسازی هزینه شده است، مهندسی معکوس در تعمیرات انجام شده است و ۲۰۰ قطعه از لوازم یدکی را با مهندسی معکوس تعمیر میکنیم.
معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه دارد: تقاطع شهید حریری تا پایان امسال به پایان میرسد و تقاطع آزادگان تا بهار سال آینده به اتمام میرسد همچنین مسیر طرق و محدوده شهرک شهید باهنر امسال به بهره برداری می‌رسد و مسیر زرکش در اواسط سال آینده مورد بهره برداری قرار میگیرد.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.