عباس زاده، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون مقام زن سازمان ملل در مورد پیگیری حقوق زنان در آمریکا به طور جدی ورود پیدا کند و از اعتبار و حیثیت خود در این زمینه دفاع کند.

عباس زاده:سازمان ملل به موضوع حقوق زنان در آمریکا ورود جدی داشته باشد/آمریکا پایه گذار استفاده ابزاری از زنان است

به گزارش قدس آنلاین، جلسه رای‌گیری برای حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل چهارشنبه هفته جاری برگزار می‌شود. این جلسه در حالی توسط بانیان اصلی آن یعنی آمریکا، انگلیس و فرانسه برگزار خواهد شد که خود به عنوان بزرگترین ناقضان حقوق زنان در دنیا شناخته می‌شوند. درخواست اخراج ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل توسط کشوری که یک سوم زنان زندانی جهان را دارد، جای بسی تامل و تعجب دارد.

بر طبق اعلام رسمی سازمان بین‌المللی مطالعات زندان‌‎ها، حدود یک سوم از زندانیان زن در جهان در زندان‌های آمریکا بازداشت هستند. بر طبق این گزارش، حدود ۲۰۱ هزار زن در زندان‌های آمریکا هستند که حدود ۱۰ درصد از جمعیت زندانیان در این کشور را تشکیل می‌دهند.

وقتی زنان آمریکایی زیر مشت و لگد پلیس راهی بیمارستان می‌شوند/ نوجوان ۱۲  ساله قربانی عقده‌های پلیس انگلیس + عکس و فیلم

آمریکایی ها در حالی که ۳۰ درصد از زنان زندانی جهان را به خود اختصاص داده اند و بیش از یک چهارم آنها هنوز محاکمه نشده اند، خواستارِ اخراج ایران از کمیسیون مقام زنِ سازمان ملل که دارای ۴۵عضو می باشد، شده است.

جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۹۹۸ در چند دوره (از جمله ۲۰۱۴-۲۰۱۰) به عضویت این کمیسیون انتخاب شده است، همچنین بر اساس رأی گیری نهاد سازمان ملل در آوریل ۲۰۱۴، عضویت کشور ایران در کمیسیون مقام زن برای دوره زمانی ۲۰۱۹-۲۰۱۵ تمدید شد و نیز در دور جدید از مارس ۲۰۲۲ عضویت رسمی کشورمان آغاز شده که تا مارس ۲۰۲۶ ادامه خواهد داشت.

محمودعباس زاده، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره این ادعای مضحک آمریکا و هم پیمانان او درباره ایران به قدس آنلاین گفت: سازمان ملل و کمیسیون مقام زن این سازمان باید از حیثیت و اعتبار خود درباره این موضوع با درنظرگرفتن تعداد زندانی های زن در آمریکا به طور شفاف و با پرهیز از نگاه سیاسی به مسائل دفاع کند و صرفا به تریبونی برای پیگیری انگیزه های سیاسی آمریکا تبدیل نشود.

وی بابیان اینکه نگاه آمریکا و متحدانش به موضوع زنان سیاسی و ابزاری است ،افزود: آمریکا از حیث رعایت حقوق زنان در شرایط مناسبی به سر نمی برد و کارنامه بسیار اسف باری در این زمینه دارد زیرا این کشور پایه گذار استفاده ابزاری از جنسیت زنان در جهان در همه حوزه ها می باشد و بدهی تاریخی به این قشر از جامعه دارد.

خشونت پلیس آمریکا جان یک لاتین‌تبار را گرفت +فیلم - مشرق نیوز

نماینده مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هر موقع این کشور شرایط حقوق زنان در محیط اجتماعی خود را اصلاح و جبران کرد آن موقع می تواند برای سایر کشورها در این باره ادعا داشته و نسبت به ارزیابی این حقوق در جوامع دیگر اظهار نظر نماید.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا در حمایت از کرامت ذاتی زنان تلاش جدی داشته است و نسبت به فراهم کردن بسترهای لازم برای رشد و ارتقائ زنان در سطح جامعه گام های مهم و عملیاتی برداشته است که آمارها در این باره تایید کننده این موضوع می باشد، بیان داشت: حرف و سخن آمریکا برای کشور ما اهمیتی ندارد و در صورتی که سازمان ملل ازایران در این باره توضیحاتی خواسته باشد به طور شفاف پاسخ های خود را اعلام خواهیم کرد.

عباس زاده خطاب به نماینده ایران در سازمان ملل نیز گفت: باید از نگاه منفعلانه در سازمان ملل فاصله بگیریم و مسائل زیادی که در آمریکا در حال حاضردر زمینه های مختلف از جمله تضییع حقوق بشر وجود دارد و قابل پیگیری در مجامع جهانی و حقوق بشری است را به صورت فعال با همکاری و هماهنگی دوستان ایران در سازمان ملل و از موضع اقتدار پیگیری کنند.

خبرنگار: رضاطلبی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.