برای دو مدیر ارشد شهرداری مشهد که با اتهام اختلاس مواجه هستند، در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد کیفرخواست صادر شد.

تعلیق خدمت دو مدیر شهرداری به اتهام اختلاس

به گزارش قدس خراسان آنلاین، حدود هفت ماه پیش ماجرای احضار چند مدیر ارشد شهرداری مشهد به یک شعبه بازپرسی در دادسرای ناحیه ۲ مشهد رسانه‌ای شد و حتی در فضای مجازی در مورد هویت این افراد گمانه‌زنی‌هایی صورت گرفت.

از این ماجرا گذشت و همه چیز آرام به نظر می‌رسید تا اینکه روز گذشته اطلاعاتی به تحریریه روزنامه قدس منتقل شد که از حاشیه‌های جدیدی در این زمینه حکایت می‌کرد.

خبرنگار ما برای اطلاع از زوایای مبهم ماجرا دست به کار شد. تلاش نصف روزه در نهایت نتیجه‌بخش بود؛ چرا که مشخص شد ماجرای صدور کیفرخواست اختلاس برای دو نفر از مدیران ارشد شهرداری مشهد با هویت‌های (ن) و (ع) صحت دارد.

پیگیری‌های رسانه‌ای همچنین مشخص کرد پس از آنکه این افراد چند ماه پیش با دستور مقام قضایی به دادسرا فراخوانده شده و حتی برای مدتی هم بازداشت بودند، در حالی با قرار قانونی مناسب آزاد می‌شوند که بازپرس پرونده از اردیبهشت ماه سال جاری به دقت تمامی زوایای این پرونده را مورد تحقیق قرار داده بود. در این میان هر سوءجریان مادی که وجود داشت، با دستور بازپرس پرونده به ضابطان موارد مورد تحقیق ارائه می‌شد و در نهایت مستندات محکمه‌پسند روی میز عدلیه قرار می‌گرفت.

سلسله اقدامات دقیق قضایی تا جایی ادامه پیدا کرد که پرونده تخلفات صورت گرفته هر روز از گذشته قطورتر می‌شد. در نهایت کار به جایی رسید که از نظر دادسرا این متهمان دست به بزه اختلاس زده و بر همین اساس قاضی پرونده برای این افراد با توجه به اقدامات خلاف قانون در حوزه مالی، کیفرخواست اختلاس صادر کرد. در ادامه و بر اساس روال قانونی، پرونده برای رسیدگی به دادگاه صالحه ارسال شد.


اما تحقیقات میدانی خبرنگار ما به موضوعی دیگر اشاره داشت که حساسیت کار را چند برابر می‌کرد و آن هم بازنشسته شدن یک‌باره یکی از این افراد است درست پس از صدور کیفرخواست در چند روز گذشته! حال باید منتظر ماند و دید پرونده پس از رسیدگی در دادگاه چه سرانجامی خواهد داشت. بررسی‌ها نشان می‌دهد برای برخی از افرادی که کارمند شهرداری مشهد نیستند نیز در این پرونده کیفرخواست صادر شده است.

از سوی دیگر بر اساس قانون ارتشا و اختلاس پس از صدور کیفرخواست، کارمندان تا پایان رسیدگی به پرونده نمی‌توانند به محل کار خود بازگردند و از کار معلق می‌شوند که این دستور به شهرداری نیز ارسال شده است.



خبرنگار: عقیل رحمانی

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.