رهبر کاتولیک‌های جهان از مردم خواست تا در سال نو میلادی هزینه‌های جشن و هدیه را کاهش داده و در عوض آن را به اوکراین ارسال کنند!

پاپ فرانسیس: هزینه جشن کریسمس را به اوکراین بفرستید!

به گزارش قدس آنلاین، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در آستانه سال نو میلادی، از مردم خواست تا هزینه‌های برگزاری جشن و هدیه خریدن را کاهش داده و در عوض آن را به اوکراین اهدا کنند!

فرانسیس در نطق هفتگی خود در واتیکان گفت: کریسمس را جشن گرفتن، خوب است اما بیایید هزینه‌های کریسمس را کمی کاهش دهیم؛ بیایید کریسمسی ساده‌تر با هدایایی ساده‌تر داشته باشیم و آنچه پس‌انداز می‌کنیم را برای مردم اوکراین بفرستیم. مردم اوکراین رنج زیادی می‌کشند. آنها گرسنه هستند و سرمازده.

اظهارات عجیب پاپ درباره ارسال کمک به اوکراین در حالی است که از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه(۵ اسفند ۱۴۰۰)، آمریکا و کشورهای غربی ضمن اعمال تحریم‌های گسترده علیه مسکو، نسبت به ارسال و تامین سلاح برای کی‌یف اقدام کرده‌اند. متحدان غربی اوکراین، دیروز(سه‌شنبه) از تصویب یک بسته کمکی دیگر به ارزش یک میلیارد یورو به عنوان «بسته اضطراری زمستانه» به اوکراین خبر دادند.

پاپ فرانسیس، پیش از این در اظهاراتی نژادپرستانه، مدعی شده بود که، بیرحم‌ترین‌ها، احتمالا کسانی همچون چچن‌ها و بوریات‌ها هستند که از تبار روس اما بیگانه با فرهنگ روسیه بوده و مشخصا، طرف متجاوز روسیه است! اظهاراتی که با واکنش تند مسکو روبه‌رو شد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.