همزمان با هفته پژوهش و فناوری، (روز پژوهش، بنیان مرجعیت و دیپلماسی علمی) آیین افتتاحیه سومین کنگره بین‌المللی «امام رضا(ع) و علوم روز» به میزبانی دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) برگزار شد.

آیین افتتاحیه سومین کنگره بین‌المللی «امام رضا(ع) و علوم روز» برگزار شد

به گزارش قدس خراسان آنلاین، رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) در این مراسم که در واحد خواهران دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) برگزار شد، کنگره بین‌المللی امام رضا(ع) و علوم روز را یکی از مهم‌ترین و راهبردی‌ترین برنامه‌ها در حوزه پژوهش دانست و اظهار کرد: اولین دوره این کنگره در سال 1399 با نشست‌های متعددی در محورهای ارتباطات و تبلیغ دینی، امام رضا(ع) و اقتصاد، حقوق، روان شناسی و علوم تربیتی، علوم پزشکی و سلامت، هنر و معماری و.. برگزار و مقالاتی نیز در این خصوص ارائه شد.

مرتضی رجوعی ادامه داد: اهداف دومین دوره از این کنگره نیز با ابتکار عمل فعالان حوزه اقتصادی، قانون گذاران و سیاست گذاران بنا شد صرفا مباحث نظری نباشد و امتداد اجتماعی داشته باشد .

رجوعی افزود: سومین کنگره بین المللی امام رضا(ع) و علوم روز نیز در محورهای مختلف علوم مبتنی بر سیره و تعالیم عالم آل محمد(ص) از جمله اقتصاد، مدیریت، علوم تربیتی و روانشناسی، علوم پزشکی، علوم اجتماعی، علوم سیاسی، فرهنگ و ارتباطات و همچنین بخش ویژه امام رضا(ع) و تحول دانش‌بنیان تدارک دیده شده است

وی همچنین تدارک 5 نشست علمی با حضور نخبگان و پژوهشگران ملی و بین‌المللی، برپایی سه کارگاه تخصصی در زمینه مهارت‌های مطالعه و پژوهش در علوم و معارف امام رضا(ع)، حمایت و تقدیر از کتب و پایان‌نامه‌های برتر، چاپ مقالات برتر در مجله امام رضا(ع) و علوم روز و سایر مجلات پژوهشی و نمایه‌سازی در پایگاه‌های علمی را از جمله اقدامات و برنامه‌های این کنگره ذکر کرد.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع)، گفت: امیداوریم مباحثی که در سومین دوره از این کنگره مطرح می‌شود بتواند در کاربست عملیاتی مورد استفاده قرار گیرد.

یکی از راه‌های نشر علوم، پرورش دانش‌آموزان است

حجت‌الاسلام و المسلمین ربانی بیرجندی از پژوهشگران و نویسندگان حوزه رضوی نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه هدف تمامی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) علم و هدایت بشر است، گفت: اهل بیت(ع) معدن علم و اعلام هدایه هستند و یکی از راه‌های نشر علوم، پرورش و تربیت دانش‌آموزان است، در واقع شخصیت‌ها را یا آثار آنان و یا شاگردان آنان معرفی می‌کنند.

وی ادامه داد: امام رضا(ع) بیش از 30 سال در مدینه مشغول فعالیت‌های علمی و برگزاری حلقه‌های معرفتی بودند و دانشمندان بسیاری را در این محافل علمی تربیت کردند امام رضا(ع) نخست شاگردان را کشف می‌کردند و در زمینه سلیقه و استعداد آنان به تعلیم می پرداختند.

این پژوهشگر گفت: امام رضا(ع) شاگردانی همچون اباصلت هروی، ابی نصر بزنطی، زکریا بن آدم، ریان بن شبیب، صفوان بن یحیی و... را تربیت کردند.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.