رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: ۱۴ هزار و ۵۰۰ اتوبوس و تاکسی تا پایان سال جاری از طریق اعطای تسهیلات برای شهرداری های سراسر کشور تامین می‌شود.

تسهیلات خرید ۱۴ هزار و ۵۰۰ اتوبوس و تاکسی برای شهرداریهای کشور تامین شد

به گزارش قدس خراسان آنلاین، مهدی سلیمی روز شنبه در همایش ویژه روز ملی حمل و نقل در طرقبه اظهار کرد: بدین طریق چهار هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای ناوگان حمل ونقل درون شهری و ۱۰ هزار دستگاه تاکسی تامین می شود که برای تامین اتوبوسها قرارداد لازم با ایران خودرو دیزل و عقاب افشان منعقد شده، بخشی از آنها تحویل و بقیه در حال تامین است.

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بیان کرد: نوسازی ۱۰ هزار دستگاه تاکسی با اعطای تسهیلات در سال جاری نیز روی خواهد داد و بخشی از ناوگان تاکسیرانی کشور نوسازی می‌شود.

وی اضافه کرد: تصور زندگی بدون ناوگان حمل و نقل عمومی غیرممکن است و تا زمانی که کار این مجموعه دچار مشکل نشود به اهمیت آن پی نمی بریم.

سلیمی خاطر نشان کرد: اکنون باید ۳۰ هزار دستگاه اتوبوس درون شهری در حال خدمت می بودند اما نه تنها این رقم محقق نشد، بلکه تعداد ۲۲ هزار دستگاه اتوبوس سابق نیز کاهش یافته و اکنون فقط ۱۶ هزار دستگاه اتوبوس در شهرها خدمت رسانی می‌کنند.

نگاه ویژه ای به خرید و تامین ون و اتوبوس برای کلانشهرها

مسعود نصرتی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور نیز در این مراسم اظهار کرد: از سال ۱۳۹۰ اتوبوسی به ناوگان حمل و نقل عمومی افزوده نشده بود و از سال ۹۵ نیز با وجود ابلاغ های قانونی تعهدات بودجه ای به شهرداری کلانشهرها محقق نشده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور افزود: از سال ۱۴۰۰ نگاه ویژه ای به خرید و تامین ون و اتوبوس برای شهرها و کلانشهرها در کشور معطوف شده است.

به گفته وی، اولین قرارداد برای تامین ۵۵ دستگاه واگن قطار شهری برای شهر قم منعقد شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.